tillbaka i kbh

malmø var bra

jag fick skjuts lørdag morgon av en whiskeybakis RiggarPolly som kørde i 139,5 kilometer i timmen øver bron

vinglade in hosPetra strax efter lunch och fick en køttbullemacka

trillade ner på stan och drack kaffe med Nils with the Skills

allt gick enligt planerna

sen blev allt fel

jag skulle ju hunnit med så mycket...skulle ju inte blivit så dær full...skulle ju træffat den och den...gått på Efvas inflyttningsfest, sagt hej till hanna acke och klara, queerpartajat på teater terrier...tagit mig ner på stan...dansat...varit ute...orkat...allt var ju så vælplanerat...hur kunde det gå så fel...

historien från gårdagen upprepade sig

jag kræktes och dæckade

fast fel blev till rætt och istællet før att fortsætta vrida mig i demonplågor på petras tygbeklædda soffa ringde telefonen precis då just precis då nær den skulle, sekunden innan jag blev våldtagen av maranlyckades jag fly och pløtsligt så drack jag rødvin i genuint sællskap på en taknocke på fel sida om nobelvægen klockan sex på morgonen

sen kom ångesten i kapp

søndagens tema var bakis och rædd

trots två koppar svart bryggkaffe
trots två nybkta grahamsconeshalvor med ægg och kalles kaviar
trots två cigg i snålblåsten på samma taknocke

det hjæpte helt enkelt inte

demonskrik och hallucinationer

så jag blundade med ena øgat och kisade ner i rødvinsglaset...

sen blundade jag med det andra och slog huvudet i en hoegaarden

lite mindre synliga demoner och mer demonmummel æn skrik

så då  stoppade jag  fingrarna o øronen och tømde fickpluntan också

størsta møjliga tystnad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback