Gå på drinkbuffé...

image393


det närmaste jag kommit ett evanemang som liknar något som jag i tanken föreställer mig som en drinkvariant av julbordet på finlandsfärjorna är en vinmässa

det var extas jag var i himlen. förmodligen är minnet av den mässan det bästa jag har av min tid i café och resturangsvängen här i köpenhamn. jag fick två gratisbiljetter och sen var det fullt ös medvetslös gtatis provsmakning av vin skumpa likör whiskey snaps och konjak i tre timmar

behöver jag tillägga att jag var skitfull...? nej..dessutom hade jag sparat mig hela dagen jobbat sen nio på morgonen och var ett kalorektiskt vrak när jag och min lyckliga väninna vinglade in på mässan. julia visade lite stolthet och det gjorde jag med i kanske en timma...sen gick det inte att tygla sig längre...julia var ute och pausrökte åtminstone var 20 minut, jag pausrökte en gång men blev så stressad av att tänka på allt det goda som fanns därinne som jag inte skulle hinna smaka på så jag var tvungen att rusa in igen...julia hittade mig tillslut i konjakkaffelikörboden...först drack jag bara skumpa i två timmar sen drack jag bara likör och kökade belgisk choklad...det gick inte att stoppa mig längre...jag tror än idag att julia nog tyckta att jag var lite pinsam...skitsamma

jag var lika pinsam som resten av mässans gäster som höll god form och min på provsmakeriet till sista kvarten när de annonserade i högtalarna att nu var det bara en tio minuters smkaning kvar...folk gick ju amok och tillsist blev jag borttacklad av gubbar i kostym som slogs om sista slattarna whiskey och choklad. jävla girigjävlar. då var jag en 37 kilos ronnie mot femton feta gubbs i kostym...jag hade ingen chans, fick äta en brödkant på väg ut och sno nåra rödvinslattar sen slängde de ut alla och kalaset var över...

varför finns det inte fler sånna galejgrejor som man kan gå på+ vem sitter på biljetterna! TA MED MIG! JAG LOVAR ATT GÅ SKAMLÖST AMOK I GEDIGET SÄLLSKAP!

jag vill dricka julbord i jul på precis samma sätt som gemene svenson kommer frossa i korv och pölsa...

vem vill bjuda ronkan på Dryckeskalas...och då snackar vi the shit...inget jävla halsa flasköl och cider och lakritsshots på kellys...det måste ju va lika meningslös som att hetsäta havregrynsgröt för en bulimiker när det finns chips och glass...


Kommentarer
Postat av: DVD Rental Mail

Hi there and nice greetings from Germany. I saw this really good site and thought to sign the guestbook. So keep up the good work - I already added the site to my personal favorites.

2008-02-05 @ 23:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback