Pluggpanik

jag borde söka massa utbildningar nu egentligen...typ psykologlinjen någonstans eller ehhh vaaa...

tips på nåt bra pluggigt någon... alltså på samhum sidan dårå...jag var inte naturvetare jag var språknörd. jag hade mvg i allt och skriver och stavar egentligen ordentligt...bloggen e bara mitt freespace där jag kan kladdra och kluddra och göra hur fel jag vill utan att Kerstin Malm från
enskilda gymnasiet e där med rödpennan...missförstå mig rätt...

Kerstin Malm var min idol, tre äpplen hög med matchande illrosa lackskor och läppstift och ögonskugga var hon och är min svenskahjälte. det är tack vare Kerstin Malm jag skriver idag. Hon sa att jag var cool även om jag skrev knäppt. Sen sågade hon allt ändå och sa att hon fattade vad jag höll på med och att det var ruskigt bra, men innan jag skrev ihjäl hela världen så vore det bra om jag lärde mig skriva trist torrt och tråkigt korrekt också. Äckligt korrekt så korrekt att jag nästan inte ville skriva mer. Sen när jag var bäst på det också så var okej om jag gjorde utsvävningar och kraschade regler ordföljd och gramatik... tråkiga först roliga sen...

ungefär som min psykoterapeut skulle sagt idag...det är okej att dricka en drink men då ska det va efter maten och inte istället för maten....

ungefär som när man var liten och inte fattade varför man inte fick äta baaaaara lördagsgodis till middag på helgen utan var tvungen att trycka i sig fisk sås och potatis också...

så jag sitter här och är lite småmotiverad att läsa något kul , ta en kurs eller nåt på universitetet...

man ska ansöka senast imorgon? jag beöver akut vägledning! NU!

ska hem nu, vill verkligen inte...jag vill fly fly fly... vill inte hem till mammas tigerräkor och pasta...vill gömma mig, dra något riktigt gammalt över mig och gå under...världen är så jävla nära att gå under nu....jag behöver en bra söndagsfilm och distraktion...

Kommentarer
Postat av: anna

fast nu vet ju du att du är smalsmal, underbar och lyckad.

puss!

Postat av: Sin

och du ska inte dö, du ska leva, du är ALLTID värd att leva. Vad än din sjukdom lurar dig med!

2007-10-14 @ 18:26:23
Postat av: ronnie

anna: tack tack tack! du gjorde min söndag...
sin: du är så jävla söt...hur var götet?

2007-10-14 @ 20:07:35
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Candy

Du är fin & världen kommer inte att gå under, även om det känns som det just nu. Sov lite, om du kan. Kanske känns det bättre i morgon.

Angående att plugga så tänker jag söka in till folkhögskola till hösten. Orkar inte gå här hemma & dra år efter år, och vill inte bli fast i butikskneget. . .

2007-10-14 @ 20:44:06
Postat av: Lina

Aaaaahhh! Jag vill också plugga!! Fast jag vill ha de naturvetenskapliga ämnena. Jag vill bli energi- och miljöingenjör... Vet hur det känns när man bara vill fly!! Du får fly till mig om du vill så lovar jag att underhålla dig, och så kanske jag kan få fly till dig en annan gång så får du roa mig sen? =)

2007-10-14 @ 20:50:50
Postat av: ronnie

candy: vad vill du plugga och var
lina: do it, du är välkomen när du vill min dörr e alltid öppen även om jag inte har någon egen just nu!

2007-10-14 @ 22:18:41
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Sin

Jo Götet var fint fint, men ännu finare var det att komma hem till Sthlm och en varm karl igen. *viskar* han är så go vettu, det var så att jag längtade efter honom när jag var borta. *tittar sig försiktigt runt* ;-)
Men däääjt i veckan då?

2007-10-15 @ 08:47:22
Postat av: Candy

Jag vill plugga allmän linje + foto på folkhögskolan, sen vill jag bli polis eller jurist eller dietist. Kan inte riktigt bestämma mig för vad.

2007-10-15 @ 13:27:24
Postat av: ronnie

coolt jag vill också läsa till dietist men det verkar som om man ska va naturvetare för att gå utbildningen...

2007-10-15 @ 16:23:54
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Candy

Finns ju alltid Komvux, där du kan läsa in de ämnen du saknar.

Problemet för min del är väl att matematik & sånt inte direkt är min starka sida, och jag hatar att läsa om inälvor & skit. Så vägen till att bli detist skulle vara läskig som fan.

2007-10-17 @ 20:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback