Om respons

Ni fick mig!

Tack för responsen på gårdagens inlägg...det gör det hela värt det!

Jag sitter paff som en giraff och bara vet inte vad jag ska skriva. Men det känns otroligt coolt med så många som bryr sig, engagerar sig och törs ta debatten. För skönhetsideealet idag är SICK!

jag gick på stan idag...efter en någorlunda stadig frukost...tyckte jag laddat batterierna tillräckligt för att orka göra något här på en av mina sista dagar i köpenhamn. men i provrummet nere på new yroker bryter jag samman. för att monstret i spegeln inte är nöjt. hånar mig, granskar mig rakt uppifrån och ner.

tjejen i spegeln är ett monster tilll elefant. jag vill fota henne och hänga ut henne på bloggen. fråga om er ärliga mening? ser ni inte också fettet? ser ni inte flodhästen? kossan, äcklet, den sjukt bisarra stora jättesuggan som står där med lår så svulstiga och groteska att de hellre borde få ligga i en flytande hög på golvet än tryckas ner i ett par skinny slimmade jeans.

 

min shoppinglust är död, min livslust ligger på minus trehundranittioåtta. jag har plånboken full med pengar, själen full med livsglädje, magen full med kalorier och inte fan vill jag någonting ändå. jag vill dö när jag ser flodhästen. jag vill krossa spegeln med mina sköra knogar, skrika högt att det där är inte jag. döda hela världen och aldrig mer visa mig ute.

jag lyckades köpa en tröja tillsist. tre strolekar för stor. kanske vågar jag ha den på mig en dag...kanske...just nu vill jag bara gömma mig i lufsiga baggypants, stora tröjor och inte röra mig från tevesoffan.

jag kämpar på på mitt eget vis. med broccoli och brysselkål till middag som jag sköljer ner med djupa klunkar vin...idag fyllde jag på med lite absint i ett glas vid sidan av för att slippa tänka på att jag åt...slippa tänka på alla kalorier

imorgon ska jag köpa en hatt. en hatt kan man inte växa ur, en hatt kan man inte bli för fet för...hattar ahndskar och skor är safe

jag är lite full nu. lite för full för att vara rationell, etisk och framförallt clever...men jag har saknat er idag...tänkt på er under min vända på stan

men dagen blev till en dag iallfall

en riktig dag med ett levande liv och inte sexton timmars svält som planerat...så någonstans är jag väl stark...lite iallfall...

oj oj, absinten snurrar i skallen, men stella är här, ihopplåstrad och aldeles levande, vi delar en flaska tyskt vitvin i våra magar och imorgon ska jag dricka champange och äta sushi...hoppas jag iallfall...jag ska försöka göra allt rätt...sen kommer jag hem till sthlm...fucking pro ana sthlm och jag ska försöka stay strong


well well

bajs bajs så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback