En Retro Cafémonter

Jag e kär! Fan jag visste att jag skulle haft med kamerajäveln när jag mötte Ella Barberella på stan idag. Ella ska ha en eloge till att börja med. För att hon samlade upp de bitar som fanns kvar av mig idag och tog med mig som den rastlösa hund jag är på söder glöderpromenad. Fuck folks vintern e här...mot slutet av kvällen var det verkligen snooooorkallt!

Vi kollade
Beyond Retro nere på Åsögatan, ett hett tips jag fick av Ruby. Det var coolt som fan, men vi kom båda överrens om att det är mycket hetare med nya kläder trots allt och att det inte går att undgå att hur mycket tufft vintage man än hittar så är det i slutändan rätt krasst faktiskt bara någons gamla avlagda tröja man pejjar för med sina surt fördärvade riksdaler. så vi shoppade inget.

Sen promenerade vi ner till Hornsgatan och spelade lite slöbiljard med några av killarna från BurntoutPunks... vi var rätt dästa slöa och lite småjävliga allihop, men biljard e alltid kul och jag kan helt enkelt inte sluta envisas med att jag tycker att det är det mest sexy game man kan spela om man tänker efter. Och diskussionerna kring spelandet kan bli vad ska jag kalla det för rätt heta emellanåt

"fan vilket hål var det nu igen jag skulle ner i, ahhhh du måste ju säga till vilket jävla hål du ska köra i innan fattar du väl"

eller

"ska du eller jag spränga triangeln"

eller

"sluta fingra på bollarna och släng upp dem på bordet istället babe"

sen att man står och smekrunkar kön litegrand när man blir sådär småstressad över att det inte går så bra eller vrålar fan hårdare hårdare hela tiden eller nej nej inte så lööööst gör ju inte grejen mindre sexy...

i love biljard, speciellt i så eminent jävla sexy sällskap...men jag röstar på mer fylla, mer järn och en lokal som inte stinker av gammal pissoar och kaffesump. hallå sugerdaddy were are you? får jag och mina punkskompisar komma hem till dig spela på ditt fina biljardbord och dricka upp din fina whiskey...jag kan spela popcornlåten på mina revben...

i toalettkön diskuterade jag urvalet av varor i biljardhallens caffémonter med en tjeji snyg pinuppoutfit a la dita von teese. vi var kissnödiga och jävligt fascinerade och kunde inte komma överrens om mazariner, oversized ballerinakex, cloettas plopprör och toblerone var sjutti eller nittital...

tills vi såg mackorna...seriöst. vem köper feta skivor rå falukorv med halvstekta ebolaägg på polarbröd idag, eller nåt som vi gissade oss till måste vara rostbiff i mycket ihopklämd platt tunbrödrulle, eller prickigkorvmacka på limpbröd? antagligen samma kunder som äter de åttaformade wienerbröden (fan shit finns det sånna forfarande liksom) eller Eagle Eye Cherry...han var också där men kanske inte för just espressoutbudets skull, men vad vet jag...

hur som helst så är biljardhallen på söder ett levande eller ehh ska man säga överlevande zombiebevis på att its not all about the croissants, double lattes and focassias från seven eleven... nej ingen parmaskinka eller chevrémacka här inte...

behöver jag tillägga att de hade extrapris på husets öl...PRIPPS MOTHERFUCKING BLÅ! vem dricker pripps nowdays, ärligt, någon av er...någonsin, snälla bekänn det i så fall, jag måste veta...är det jag som har blivit dansk på riktigt eller är det så att folk fortfarande käkar sån här lustig föda?

det enda som hade intresserat mig i födoväg var mintuflaskerna i baren...de hade en svart mintu också...har någon provat den...e den typ saltlakrits...åhh nu dregglar jag...



mintuuuuuuu

okej skål och gonatt kamrater

imorgon borde jag utmana mig själv och alla mina jävla anorektiska faghags och käka blommig falukorv till lunch

knaster knaster späck och ister

e ni me :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Kan inte du lära mig biljard!? Jag vill också kunna spela sexy games!! ;)

2007-10-12 @ 00:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback