Bara för att jag är besatt...

Jag måste ju inspektera allas kylskåp och skafferier det första jag gör när jag kommer hem till dem...för att se om jag kan överleva där eller om jag måste gå ut och handla med detsamma...ofta så ringer jag mina polare i förväg bara för att fråga om de har mat hemma...eller om jag ska ta med nåt...om det ska festas måste maten planeras inann och bla bla bla så jag kom att tänka på att det vore skitcoolt att veta vad ni har hemma i kylskåpet och skafferiet...tänk om jag skulle komma på besök liksom.

Om det inte finns mat, men vin brukar jag oftast bli rätt lugn iallfall...vin eller ett välfyllt barskåp...

Några snabba frågor från mig till er för att få en liten bild av vad för sorts människor ni är...

3 gånger 3...

Nämn tre grejer i matväg som ni måååååste ha hemma, annars går jorden under typ...

Tre favvodrinks ute på krogen...

Tre bloggar ni läser varje dag...

fattar ni vilken matchmaking om jag hittar nån nu som bara e som jag...eller e ni helt olika mig? nu får svara först och jag sen...

Mina svar

(insåg att tre är alldeles för lite så jag gjorde min till en tio i topp)

Om inte följande finns i kylen skafferiet så går jorden under

välling
linfrön
banan
soyamjölk (youghurt...är periodare)
kaffe
blandade grönsaker, helst broccoli, brysselkål, jordärtskocka, champinjoner, blomkål mm...
frysta bär, jordgubbar hallon blåbär mango vindruvor melon
juice, tranbär eller tranbär vattenmelon
läsk, groggvirke typ energidryck eller nån god schweppes
WASABI (chilisås, soyasås, senap JALAPENOSAR ELLER FEFERONIS eller nåt annat kryddigt rivigt skitstarkt)


Om inget av dessa alternativ finns på krogen så går jag hellre hem

Blackberry Amour eller Basil Grande från Vampire Lounge
Amaretto Sourz eller Southern Comfort Sourz (shortdrink eller skakat järn)
Jack och Ginger
Mount Gay Rum Kahlua on the rocks
Frozen Margerita
Strawberry Daiquiri
Jägermeister Redbull
Bloody Mary med extra allt och dubbelt upp
Vanilla Vodka Cranberry lime
Gin Tonic med stört mycket citron och is

Tio favvobloggar känns svårt. Jag orkar inte skriva en lång blogglänklista just nu men här kommer iallfall tre bubblare för min del...och de e allihop tusen gånger bättre än allt vad Schulman och von Sydow heter...

Läs:

La Dolce Vita VS Hell i Stockholm "En neurotisk musik -och modeälskande stockholmstjejs bekännelser"

Fet och Arg "jag har inga fördomar jag hatar alla lika mycket"

Garderobsgrubbel och Btråbekymmer "Shoppinggalen konstnär och illustratör med stora chokladbegär"

så nu lämnar vi Ebba och Katrin och Vilan och alla andra på Stureplansgruppen ifred en stund...läs nåt vettigt, få ett gott skratt och njut av vackra bilder till morgonkaffet istället...

sååå vad tror ni? skulle jag klara mig hemma hos er eller hur ser det ut i era kylskåp / barskåp /skafferier...

let me know i am dying for it!!! fega inte nu kom igen!

Kommentarer
Postat av: smultris

Välling är verkligen urkigt :S

Ahhh fettot, en arg bitch som man bara måste älska :D

Ha en toppendag.

Postat av: anna

underbara ronnie.

feferoni och blandade grönsaker, frusna bär och tranbärsjuice senap och linfrön finner du alltid hemma hos mig..

vanlig vodka, smirnoff, lite aquatini, en cider, nån konstig likör och carlsberg sort guld är vad som finns i barskåpet just nu...och så är ju jag en av de där bloggarna...

puss

2007-10-16 @ 08:11:39
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Sofia

Har svarat i min blogg :)
Men här hemma hade du nog torkat ut din stackare, för det är ont om sprit. Vi har för närvarande typ 6 starköl och en alkoholfri Carlsberg hemma. :/
Haha men välling har vi. Semper Fullkornsvälling *s* Kanske inte din smak men dock. :P
Kaffe, linfrön, bananer och frysta bär finns också.

2007-10-16 @ 10:05:06
URL: http://sofiaisobel.blogg.se
Postat av: Anonym

(från sofias blogg)

Tre grejer i matväg som jag måååååste ha hemma, annars går jorden under typ...
Falu Rågrut Grov
Vaniljyoghurt
Bananer
Royal Gala-äpplen
Kavli's Mjukost
Pro Viva Skogsbär

Tre favvodrinks ute på krogen
Bacardi Razz
Vodka Redbull

Tre bloggar jag läser varje dag
Garderobsgrubbel och byråbekymmer
Wasabilicious
Vortex

2007-10-16 @ 10:29:54
Postat av: Fettot

jag vill ha :
ost
ko
gris
get
kyckling
oxe
kalv
lax
ost
kaffe
bröd
mjölk
ost
pizza
hamburgare
lasagne
ost
tacos
korv stroganoff
big mac & co
kebab
ost
sa jag ost?

2007-10-16 @ 13:59:24
URL: http://fettagen.blogg.se
Postat av: Anonym

Får man svara här? Jag har ingen blogg...

Jag är rebellisk och gör det :)

Tre grejer i matväg:
1. TE!!! Minst tre sorter, annars är dagen förstörd. Och kvalitet skall det vara, inte typ yellow label
2.Low Carb bröd från Carb Zone. Jag är ingen low carb-människa egentligen men det brödet är beroendeframkallande.
3. Proviva, den med vattenmelon och tranbär. Min mage gillar den.
(Bubblare: Frukt eller bär i någon form. Helst svenska päron eller frysta hallon)

Tre drinkar (jag dricker inte så mycket drinkar...):
1. Engelsk/irländsk lite torr cider, helst från fat men flaska fungerar i nödfall.
2. Guinness, helst från fat :D
3. Vodka och redbull. Gott fast jag blir lite nojjig varje gång jag dricker det.
(Bubblare: Baileys. Flytande godis.)

Tre bloggar:
1. Neil Gaimans blogg (www.neilgaiman.com)
2. Wasabilicious
3. Garderobsgrubbel och byråbekymmer

Sjukt lång kommentar det blev... Jag kanske borde skaffa mig en blogg ;P

2007-10-16 @ 14:52:48
Postat av: Sin

Kylskåpet:
Laktosfri mjölk, alternativt soyamjölk.
Gurka
Laktos fri cream cheese

Drinkarna:
Strawberry Daiquiri
Ammaretto Sour (Ny favvo tack vare dig)
Bazil Grande (Måste drickad på VL igen)

Bloggarna:
Skinheadxbarbiedoll
Wasabilicious
Veryflashy

2007-10-16 @ 14:54:45
Postat av: petra

Eh, här är min tråkiga lista:

Mat:
1. PICKLES, helst ett märke vars namn jag inte kommer på nu som innehåller massa kål och morätter!
2. Te (grönt eller ört, helst citron och ingefära)
3. chilislisk från blattelivs på möllan (du vet vad jag menar ;)

Drinkar:
1. Öl
2. Öl
3. Campari med is
(inte så mycket drinkmänniska tror jag)

Blogg:
1. wasabilicious
(det är faktiskt den enda jag läser)

2007-10-16 @ 14:58:39
Postat av: ronnie

smultris: du vet inte vad du pratar om innan du provat min supervälling...
Sofia: vi skulle kunna bli roomies eller bo ihop med de inköpsvanorna...vilken vaniljyoughurt?

2007-10-16 @ 15:01:39
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: ronnie

Petra: SLIIIISK SLIIISK SLISK SLIIIISK IS THA SHIT
Sin: hemma hos dig skule jag va full men hungrig

2007-10-16 @ 15:03:40
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: ronnie

Komigen folks mera mera mera...fega inte!!!!

2007-10-16 @ 15:06:50
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Ella Barbarella

Hmmm
Kylen / Frysen
Frysta hallon och fryst mango...
Sweet Chilli och annat starkt rött trögflytande
Öl helst folle
... i skafferiet vette 17 linfrön å fiberhavregryn, tror jag iaf.

Baren
mmmm
ÖL!!!!
GT
Whiskey med kanske en is bit

Sprit e som kärlek det e nyttigt för kropp å själ och ska serveras i mängder men inte för socker sött, tack.

Blogg??
Babe jag är bara dig trogen!
Puss underbara fantastiska kvinna!

Så klart att vi ska ha middag! Så länge det e veg så e jag tok duktig på att äta hehe

2007-10-16 @ 16:14:59
Postat av: ronnie

Barberella:

vi kan göra whisky sour daquiries...vad har du för whiskey jack?

2007-10-16 @ 17:18:28
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: emma

1. Havremjölk
2. Linfrön
3. Äpple och tomater
4. Brämhults (olika smaker..)
5. Pure green tea

2007-10-16 @ 17:43:57
Postat av: Nils with the skills

Käk:
Mackor
Folköl
Hot Sauce
Frukt
Kaffe
nämnde jag att jag är singel och bor med män samt studerar? haha, fy fan vad sunkigt det låter! men det är typ det jag ALLTID har hemma, resten varierar.

Drinks:
Öl eller... hoegaarden?
Southern Sourz är ju iof bra också (tack ronnie!)

Blogg:
WASABYLYCHYS!

plus roligaste serietecknaren i världen (malmö): http://fembilder.blogspot.com/

2007-10-16 @ 21:30:50
Postat av: ronnie

emma: shit jag tenderar ett mönster hos mina läsare...vi har en grej för linfrön och havremjölk allihopa..åhhh oatlys havre med chokladsmak...
Nils: du e en riktig ungarjävel du and thats why i love you sooooo much!!! men shit du glömde rödvinet...du e ju rödvinsguden ju...iallfall min rödvinsgud

2007-10-16 @ 22:42:27
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Lina

I kyslskåpet måste det finnas:
gröna oliver
minimjölk
grönsaksbuljongtärningar
(och i skafferiet: sportknäcke!)

Drinkar:
pass! (om inte tequila rose räknas?)
måste prova mer så jag vet. Wanna show me? =)

Dagliga bloggläsningar:
wasabilicious
Snurres blogg

2007-10-16 @ 22:49:41
Postat av: viktor

vitlök
ingefära
honung
chili
wasabi
senap
soja ( minst tre sorter )
apelsin
sobanudlar ( bovete japanska )
svartpeppar
vitpeppar
muskot
kanel
kardemumma
morötter
te
tomat
sesamfrö ( vit, svart, oskalad )
risvinäger
salt ( tre sorter )
socker ( 5 sorter )

vin rött
vin vitt
cider

slashdot.org
www.37signals.com/svn/
wasabilicious.blogg.se/

2007-10-16 @ 23:26:53
Postat av: ronnie

viktor du har ett mycket bra skafferi och en mycket bra bar

2007-10-16 @ 23:28:39
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Sin

Kylskåpet:
Laktosfri mjölk, alternativt soyamjölk.
Gurka
Laktos fri cream cheese

Drinkarna:
Strawberry Daiquiri
Ammaretto Sour (Ny favvo tack vare dig)
Bazil Grande (Måste drickad på VL igen)

Bloggarna:
www.Skinheadxbarbiedoll.blogg.se
www.Wasabilicious.blogg.se
www.veryflashy.blogg.se

2007-10-17 @ 01:02:10
Postat av: Kajsa

Hmm. Du skulle nog inte fixa många minuter i mitt hus. Eller i alla fall inte i detta av de tre husen som jag räknas som mina hem. Föräldrarnas casa i jämtland innehåller väldigt mycket nyttigt men inte alls välling och sånt. Däremot så finnes broccoli ofta. Och alltid coca cola eftersom jag är addicted.
Jag dricker bara champagne och föräldrarnas barskåp rotar jag inte i men jag misstänker italienska och mousserade viner och dyr wiskey och konjak?!
Annas blogg läser ofta!

Would you survive?

2007-10-22 @ 14:32:10
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: ronnie

kajsa: om det finns väldigt mycket mousserande så behöver jag absolut ingenting annat alls överhuvudtaget...speciellt inte i kombination med dyr konjak =D jag tror du leder tävlingen hittillsa faktiskt haha

2007-10-22 @ 18:08:57
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Jenstine

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2009-02-26 @ 11:24:18
URL: http://jenstine.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback