Bara för att jag är besatt...

Jag måste ju inspektera allas kylskåp och skafferier det första jag gör när jag kommer hem till dem...för att se om jag kan överleva där eller om jag måste gå ut och handla med detsamma...ofta så ringer jag mina polare i förväg bara för att fråga om de har mat hemma...eller om jag ska ta med nåt...om det ska festas måste maten planeras inann och bla bla bla så jag kom att tänka på att det vore skitcoolt att veta vad ni har hemma i kylskåpet och skafferiet...tänk om jag skulle komma på besök liksom.

Om det inte finns mat, men vin brukar jag oftast bli rätt lugn iallfall...vin eller ett välfyllt barskåp...

Några snabba frågor från mig till er för att få en liten bild av vad för sorts människor ni är...

3 gånger 3...

Nämn tre grejer i matväg som ni måååååste ha hemma, annars går jorden under typ...

Tre favvodrinks ute på krogen...

Tre bloggar ni läser varje dag...




fattar ni vilken matchmaking om jag hittar nån nu som bara e som jag...eller e ni helt olika mig? nu får svara först och jag sen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Får man svara här? Jag har ingen blogg...

Jag är rebellisk och gör det :)

Tre grejer i matväg:
1. TE!!! Minst tre sorter, annars är dagen förstörd. Och kvalitet skall det vara, inte typ yellow label
2.Low Carb bröd från Carb Zone. Jag är ingen low carb-människa egentligen men det brödet är beroendeframkallande.
3. Proviva, den med vattenmelon och tranbär. Min mage gillar den.
(Bubblare: Frukt eller bär i någon form. Helst svenska päron eller frysta hallon)

Tre drinkar (jag dricker inte så mycket drinkar...):
1. Engelsk/irländsk lite torr cider, helst från fat men flaska fungerar i nödfall.
2. Guinness, helst från fat :D
3. Vodka och redbull. Gott fast jag blir lite nojjig varje gång jag dricker det.
(Bubblare: Baileys. Flytande godis.)

Tre bloggar:
1. Neil Gaimans blogg (www.neilgaiman.com)
2. Wasabilicious
3. Garderobsgrubbel och byråbekymmer

Sjukt lång kommentar det blev... Jag kanske borde skaffa mig en blogg ;P

2007-10-16 @ 08:29:21
Postat av: Sin

Kylskåpet:
Laktosfri mjölk, alternativt soyamjölk.
Gurka
Laktos fri cream cheese

Drinkarna:
Strawberry Daiquiri
Ammaretto Sour (Ny favvo tack vare dig)
Bazil Grande (Måste drickad på VL igen)

Bloggarna:
Skinheadxbarbiedoll
Wasabilicious
Veryflashy

2007-10-16 @ 08:44:31
Postat av: ronnie

anonym: vi skulle kunna va bästisar =D...men var får du ta på low carb brödet...ble nyfiken!

Sin: du e så hård så hård och snart snart måste vi fan till VL igen...

Postat av: Petra

Eh, här är min tråkiga lista:

Mat:
1. PICKLES, helst ett märke vars namn jag inte kommer på nu som innehåller massa kål och morätter!
2. Te (grönt eller ört, helst citron och ingefära)
3. chilislisk från blattelivs på möllan (du vet vad jag menar ;)

Drinkar:
1. Öl
2. Öl
3. Campari med is
(inte så mycket drinkmänniska tror jag)

Blogg:
1. wasabilicious
(det är faktiskt den enda jag läser)

2007-10-16 @ 10:44:25
Postat av: Anonym

(från sofias blogg inklistrat)

Tre grejer i matväg som jag måååååste ha hemma, annars går jorden under typ...
Falu Rågrut Grov
Vaniljyoghurt
Bananer
Royal Gala-äpplen
Kavli's Mjukost
Pro Viva Skogsbär

Tre favvodrinks ute på krogen
Bacardi Razz
Vodka Redbull

Tre bloggar jag läser varje dag
Garderobsgrubbel och byråbekymmer
Wasabilicious
Vortex

2007-10-16 @ 10:51:29
Postat av: Sin

Ja det MÅSTE vi!! Vill ha en dos Annika snart. Blir så glad i din närhet. Därför så svårt att förstå att du känner allt det där som du skriver om här i bloggen. Jag ser en så fin tjej när vi ses. Men alla har vi våra demoner. Fråga mig.

2007-10-16 @ 11:04:32
Postat av: ronnie

Petra: chilislisk från blattelist is the shit....åh jag dör och saknar kan du inte skriva ner vad det heter eller fota burken så jag kan gå runt och fråga och leta upp skiten...
Sin: jag visar mig sällan ute när jag mår som värst...så den braiga sidan av mig e ju den sociala

2007-10-16 @ 11:24:54
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Sin

Förstår. Samma här, samma här. Dock har jag ju ett jobb och så fort jag mår dåligt SYNS det verkligen. Iaf för människor som SER andra människor. Nästan tur att jag jobbar på ett ställer där alla bara hasplar förbi varandra. Då kan man lättare dölja en dag då man gråter inombords.

2007-10-16 @ 11:33:27
Postat av: Fia (aka anonym)

Råkade glömma att skriva mitt namn förra gången :S

Low carb-brödet brukar finnas i vanliga mataffärer. Jag har bland annat köpt det på ica maxi, ica kvantum och coop konsum.

2007-10-16 @ 11:47:33
Postat av: anna

underbara ronnie.

feferoni och blandade grönsaker, frusna bär och tranbärsjuice senap och linfrön finner du alltid hemma hos mig..

vanlig vodka, smirnoff, lite aquatini, en cider, nån konstig likör och carlsberg sort guld är vad som finns i barskåpet just nu...och så är ju jag en av de där bloggarna...

puss

2007-10-16 @ 14:42:25
URL: http://www.pyttis.blogg.se.se
Postat av: fettot

jag vill ha :
ost
ko
gris
get
kyckling
oxe
kalv
lax
ost
kaffe
bröd
mjölk
ost
pizza
hamburgare
lasagne
ost
tacos
korv stroganoff
big mac & co
kebab
ost
sa jag ost?

2007-10-16 @ 14:44:25
URL: http://www.fettagen.blogg.se.se
Postat av: ronnie

fettot: du får åka på vikingline fettokryssning och äta buffé i tre dygn efter din bantningskur så du blir människa igen...

2007-10-16 @ 14:45:56
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: ronnie

anna

jag skulle helt klart överleva hemma hos dig!

2007-10-16 @ 14:47:23
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Lina

I kyslskåpet måste det finnas:
gröna oliver
minimjölk
grönsaksbuljongtärningar
(och i skafferiet: sportknäcke!)

Drinkar:
pass! (om inte tequila rose räknas?)
måste prova mer så jag vet. Wanna show me? =)

Dagliga bloggläsningar:
wasabilicious
Snurres blogg

2007-10-16 @ 22:12:17
Postat av: Henrikanneli

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.

2009-07-09 @ 12:22:54
URL: http://henrikanneli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback