Vardagsnazism

Ok jag är dåligt informerad men jag sitter och slöslyssnar lite på webradion samtidigt som jag redigerar bilder och klipper och klistrar och fipplar med databasen...så hör jag att nu har man tagit idén om rökförbud och rökhitleri ett steg längre...

Förbjud rökning i närheten av barn och gravida råder debatten i P3s nyhetsändning...

Va? VA? VA VAVAAAAA?

hurdå? varför då?

ska vi införa regler på folkvett med straff och böter om man inte uppför sig med hyffs. hur många rökare står i förvägen och blossar småkids i fejjan och ska man förbjuda gravida kvinnor att röka i så fall....är inte det upp till de själva att avgöra längre....för om man inte får röka PÅ gravida kvinnor så borde de ju inte få röka på sig själva heller....eller?

och hur 17 avgör man om en kvinna är gravid...kan jag bli straffad om jag ger min polare en cigg och hon e i tredje veckan och bär på ett knappnålsfoster för att hon slarvat med p-pillret igen. får man inte heller röka i närheten av feta människor eller måsta man fråga alla med mage om de väntar barn för att va säker? ta det säkra före det osäkra liksom

jag säger hellre som Lars von Trier

kan vi inte bara ta "det onde, med det gooode" och blossa ihjäl oss bäst fan vi vill tills vi dör av det eller någon närstående gör så vi får upp ögonen och skärper oss. det har väl funkat bra hittills eller?

eller ska vi haka på vardagsnazismtrenden på riktigt

ja ja JAAA DET GÖR VI!

slå hamburgaren ur näven på fyllehungriga fetton och tala vänligt om för dem att de ska äta äpplen istälet!!!!
tjaga upp dina arbetskompisar ur snurrstolarna en gång varannan timma och hävda att de måste dyrka minst tjugo minuters vardagsmotion och det NU!!!!
vångsmata underviktiga modeller med grädde och pizza annars får de inte gå på catwalken!!!!
och förbjuda fulla människor att åka tunnelbana hem från krogen och förvisa de strängt till nattbussarna....de kan ju faktisk trilla ner på spåret...

einz zwei polizei!!!

heil heil heil!

skulle ju finka skitbra om man bara lät det hända eller hur? vad säger ni?



Kommentarer
Postat av: Caroline

Ibland får jag ont i magen bara för att dina inlägg är så snygga!
Kram C

2007-11-19 @ 18:50:33
Postat av: ronnie

va ...neeeh driver du med mig...jag behöver snygghetslayoutsproffs hjälp =P

C...vet du vaaaad jag SAAAKNAR DIG! VAR EEE DU?

Postat av: anna

men säg inte så för jag vill ju kommaaaaaaaaaaaa!

buhuhuhu

2007-11-19 @ 23:08:39
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: hannah

men brudarna som e på tjocken kan väl bara maka på sig om någon tar en cigg i närheten? Inte behöver de stå och gnugga sig mot varenda stackars rökare som råkar passera?

2007-11-20 @ 09:11:00
Postat av: ronnie

hannah: WORD!!!! DU VANN PRECIS EN GALABILJETT! HAHA

2007-11-20 @ 09:59:36
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Ullstrumpan

Du är ju så klockren..tar alltid orden ur munnen på mig i alla fall..såna insikter och åsikter borde fler begåvas med i detta förmyndar-Sverige;)

2007-11-20 @ 12:55:16
Postat av: ronnie

Ullsockan! tack jag vet ibland e jag grym!

2007-11-20 @ 13:59:47
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Haakonamy

Hello, This site is a brilliant idea!

2009-03-23 @ 14:12:45
URL: http://haakonamy.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback