Det kom ett brev...

från pappa på fars dag...som svar på mitt sistaminuten ihopknåcklade up to date brev om med vad som händer med mig just nu...

det borde va tvärtom men men...vill ni se? vill ni läsa...fattar ni bättre om ni får en inblick i vem min gamle Pappi e? en snart 70 årig gammal Nattklubbsmaffiabossräv från beyond transylvaniens djupaste drakulahålor...här kommer ett brev till mig från blatteland...

Nagy Zoltan to me
show details 5:32 PM (5 hours ago) Reply


..jag har vántat pá ett brev -som Du nyss skrivit.  Det fár ocksá att kunna greppa
 och förstá Dina problem. VISST RÁCKER DU TILL -du kánner bara inte sá...
 
...det ár förmodligen, för att att vi ár en miniatyr-familj.. Du har ingen vidd varken pá Din
fars eller mors sida.. Jag brukar ha den kánslan av övergivenhet ocksá - som Du
sá vál beskriver.. men bara för timmar och sekunder. Jag har i alla fall sett en
större familj och slákt omkring mej - sen har jag aldrig tráffat dem .. men jag har
ju valt att leva sjálv ..av ren nyfikenhet om hur jag överlever. DÁRFÖR behöver DU minst
200 vánner för att vega upp en som Bécike, dsjadek eller "Béla bácsi"..
 
...det ár tydligen mánniskor som ger Dej Dina vitamin-injektioner. Det ár márkligt, att
Du vet hur omtyckt Du ár överallt ... -men vissnar till den grad utan aktuella bevis...
 
...jag har blivit bekant med en massa tjejer nu i huset. Det ár minst 4 som jámt háller
ihop.. Idag har vi firat den enes födelsedag -med frukt-tárta + varit förbi Din danske
ván -som har öppnat 2 nya butik pá gatan dár vi köpte glass. .. Han kommer mycket
mycket vál ihág Dej..hálsar och tycker att Du ár en söt flicka. Han har varit skandinav-
isk rock-star /"Rock-Ole" i unga dar - kánd i Sverige ocksá.
 
..sá jag ár glad att Du ár bland vánner o tillbaka till Sthm.. jag ár glad ocksá, att Du
verkar ha fátt grepp pá Din sjukdom. ..Verkligen fá lyckas kámpa sej till en normal
nivá av egen kraft. Du har hittat rátt metod o svar... depressionen áter sej ur sjelen
undan för undan.. Paul Sartre har sagt, att LEVA.. det ár som att dagligen kasta sej
ner i stupet.. jag ár stolt över DEJ !!!!!!! !!!!!
 
SKRIV IBLAND !! ÁLSKAR DEJ !!!


____

nå vad säger ni? han e inte så dum va han gamle pappsen.... ;)


Kommentarer
Postat av: Linn

Åh, vad jag gillar slutklämmen!

Postat av: anna

ibland vill jag också bara skriva " Jag älskar dej" till dej ronnie..för att du är du.

2007-11-14 @ 00:03:03
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: ronnie

haha pappa skriver avslutar alltid med nåt gatsmart antikt men jävligt träffsäkert citat...tom när han skickar sms..tro mig jag har en hel databas av visdomsord i telefonen...

2007-11-14 @ 00:14:24
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Anonym

Underbar far du har! =)

Mvh Lottz

2007-11-14 @ 02:25:01
Postat av: Sin

Fina ord, men jag trodde inte annat när han är far till dig.

2007-11-14 @ 08:30:12
Postat av: Sofia

Vilket fint brev!! Det är mycket kärlek i det!
KRAM på dig världens bästa Ronnie

2007-11-14 @ 08:37:31
URL: http://sofiaisobel.blogg.se
Postat av: ronnie

TACK ALLIHOPA

i know pappa zpltan rocks!

2007-11-14 @ 09:44:45
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Marie

Fint! Sköt för dig att du har en pappa som tycker om dig.. tycker lite synd om dom som inte har.

Vad jag vill säga är:såg att du är 25år. Och har antagligen haft ätstörningar länge. Jag är 18 år och haft det i 3 år bara.

Men du är 25. Du behöver inte ana- skiten längre. Släpp det. Blir nästan arg på mig själv när jag läser vad jag skriver men det är sant.. så varför inte följa sina egna råd? ätstörningar gör en knäpp.

2007-11-14 @ 09:49:55
Postat av: ronnie

Marie: jag är på väg, jag jobbar med det varje dag men
som du säkert vet själv så är det en otroligt lång process med mkt med och motgångar och ena dagen känner man sig starkast i världen andra står man där igen maktlös... JAG TYCKER DU BORDE SLÄPPA NU SLÖSA INTE BORT DINA BÄSTA FUCKING JÄVLA ÅR PÅ ATT HATA DIG SJÄLV solen skiner livet e underbart. som ja läste i någons bloggvarför hela tiden gå in i väggen när det finns dörrar...

2007-11-14 @ 10:44:17
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback