the good side of the bad side VINMÆSSAN

hejja humørsvængningar...

men de e liksom lite så det funkar tyværr...

anyways VINMÆSSAN!!!!

image181

dagen var bra egentligen. så hær ser friska ronnie på dagen som gått.

vinmessan var grymt trevlig men alldeles alldeles før kort. jag hade kunnat flytta in i ståndet længst ner i hørnet dær de serverade ofantliga mængder konjak, whiskey och snapps och belgisk choklad..jag tror jag blev lite sur på mig sjælv bara som efter allt før mkt provsmakande blev så hungrig att jag tappade kontrollen och kækade lite før många bitar av det førbjudna men fuck det. jag ær glad før att jag unnade mig det nu i efterhand.

champangen flødade och jag hann nog inte smaka på ens hælften men hittade en grym favorit i en rosa bubblande variant av Asti som egentligen var allt før svag før min smak men både julia och jag konstaterade att den nog kunde spettsas eller blandas i roliga drinkar iallfall...

image183

jag hann dessutom med att smakprova

en førfinad variant av kaffelikør med fruktsmak
en dyr kusin till beilys som jag fræckt drack tre omgångar av trots att gubben blev sur och julia skæmdes lite...
snapps med smak av vanilj och kanel (inte lika gott som det låter)
snapps med smak av chili och lime ( en riktig hitt )
massa massa årgångsrom
absolut inte en gnutta æcklig årgångswhisky (luktade i julias glas och fick kløkningar av bara doften)
ett torrt portvin som jag blev kær i men glømde skriva upp vad det hette
turkiskt kaffe med kanelsmak
lite olika slags roséviner
massa CHOKOLAD
torrt och æckligt vitt brød med pesto... (peston va god)

efter fjærde vændan i starkspritståndet tog julia ett fast grepp under armen på mig och slæpade ut mig ur lokalen...

well rødvinet høll jag mig helt borta från...synd tænker jag nu før ahhhh va mkt gott det må ha varit men i lyckans stund så tilltalde bubblor och dessertviner mig mer æn tungt trøgflytande jocks...fan tre timmar ær alldeles alldeles alldeles før kort tid før att hinna pløja igenom så mkt flytande lycka till och med før en gammal inbiten floatare som
mig... (obs gammal bild)

image182

sen cyklade jag till ørkenfortet och nu harjag suttit så længe i stolen framfør datorn att den gamla vælbekanta kænslan av kramp i obefintlig røv har infunnit sig på nytt. aj aj aj min stjært...

jag vill ha vinmessa varje dag

jag vill kunna sova på nætterna igen

jag vill orka umgås med mina vænner

jag vill orka bestælla den dær resan till ungern før att træffa pappa

jag kan få det jag vill ha om jag skøter mig


men jag ær ju så jævla førvirrad

INGENTING ÆR LOGISKT ALLT ÆR SÅ KAOS...

min arma arma arma hjærna sluta luras med mig snælla du!!!!

jag ønskar jag hade mer sund kontroll och visste mer vad jag sysslade med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback