Kvinnodagen 8 mars

Kvinnodagen 8 mars

 image172

Shit jag e helt jävla lost och har glömt att datummärka mina dokument!

 

Godddag yxskaft liksom? anyways? jag har tagit massa extravakter på jobbet och försökt att göra tusen andra saker än att tänka för mycket. Var hos Rikke igår och grävde runt i hjärnan och nu är jag lika mosig i huvudet som min banangrötvälling som jag äter till frukost. Apropå mat så känns det som jag ätit mer än jag gjort under mitt vuxna liv de senaste dagarna. Kyckling lax och kakor och godis varje dag? det var skräckupplevelsen i provrummet på Miss Sixty i helgen som gjorde det. Det jag såg var inte levande och jag vill faktiskt leva nu så då får jag helt enkelt ta död på det som vill döda mig? Det funkar säkert en stund som det brukar göra. Sen brukar det ju vända igen när jag blir för levande och för rädd för verkligheten. Då kommer stora syster Nervosa och sveper om mig med sina stora vita vingar av fjädrande mjukt puderdun och bedövande glitterdamm. Då får jag vila igen, vila från att leva och vila från att vara vuxen. Men så slutar det ju på samma sätt igen att jag nästan dör och det vill jag ju egentligen inte så då rycker jag upp mig en stund och slåss och skriker och fightas mot mina clowner och demoner i huvet och kravlar upp igen och leker duracellkanin som lever på kakor och lakrits tills jag går in i väggen och kraschar igen?

 

Jävla tivolikarusellsnurra.

 

Idag e det internationella Kvinnodagen i alla fall och jag vaknade av att Sören ringde. Men han ringde sju över nio och min klocka var ställd på tio över så i mitt sömndruckna tillstånd tänkte jag att i så här okristlig tid kan man ju inte ringa och väcka folk om morgonen så jag vägrade svara och sov vidare i tre minuter sen ångrade jag mig?

 

På jobbet senare fick jag inte en endaste krona i dricks. Taskigt. Jävla dåligt megaruttet sämst faktiskt? aja jag hyggade med mig själv och bråkade lite med kunderna när jag blev bitter och sur istället för att ta ut skiten på mig själv?duktig Ronnie. Jag är Rikke-influerad och vågar vägra ta skit från andra numera, våga vägra ta skit från andra och våga vägra ta skit från mig själv? jag övar mig på det åtminstone. Stackars omgivning, men Rikke skulle nog va stolt. Nu är det bara jag jag jag och ALLA andra kommer i andra hand?inga undantag.

 

Sen blev jag glad, gladare än gladast av att min söta stora starka Bas och gullerumpa till vän Ellen spontan-smsade och ville spontanhänga efter skolan. Jag älskar spontandejter?det finns faktiskt ingenting bättre än spontana vänner som vågar spontansmsma och bestämma spontandejter. Hejja alla spontanan människor på spontanitetens dag. Det borde vi fira istället för kvinnodagen. Och sist men inte minst, en liten eloge till Stella Superior som skickade grattis på kvinnodagen sms från Ryssenlandet. Det var också ett happy moment!

 

Tre happy moments idag och ännu ett samtal från Jacob på Sticks and sushi som bara blir vid med att ringa?jag kanske borde ringa upp?jag kanske kan jobba extra på sushirestaurang också?massa jobb, massa lax?i dubbel bemärkelse? haha jag blir tjock och rik?men det är ju inte heller bra? då kan jag ju ändå inte träna?

 

Nu säger magen att den vill ha varmt vatten med kaffesmak och pyttelite mjölk i?det kan den väl få?eller?? Eller är det för sent?borde den tuktas? Neeeeeej skriker ni! Joooooooo skriker Ingolf?dör jag av en skvätt mjölk halv tolv på natten i kaffet. Neeeeeeeeej skriker ni. Joooooo skriker Ingolf. Ahhhh nu blev jag fett förvirrad. Magen har bara fått så jävla mkt vad den vill ha på sistone?kanske borde jag säga nej bara för att den ska komma ihåg att den inte har makten och att det är jag som bestämmer. Den har faktiskt fått både Daquiri och Ingefärskaramell till middag och massa massa apelsin och citron och lime, och så åt jag stor sallad med lax till sen lunch och bra frukost och lite kyckling mitt på dan och rababergojs med tjock grekisk youghurt till andra frukost? e inte det en helt okej kostplan???  Jag har fått välling = kolhydrtater + fibrer, kyckling = proteinier, rabarberkompott + fet yoghurt e lika med kalcium och mineraler och vitaminer, sallad + lax = fett och proteiner igen!!!! frukt och kaka + godis + bär + sprit + läsk och juice = massa massa socker och kolhydrater igen!!!!

 

alltså?jag dör inte om jag inte får kaffe ikväll, dessutom åt jag en halv burk inlagda champinjoner nyss.

 

Sorry för dagens trista matdagbok jag var bara tvungen att reda ut för mig själv och att jag lyckades komma ihåg är ett gott tecken i sig faktiskt.

                                                                                                                   

Det var det! Så mkt om världens tråkigaste ämne internationella Kvinnodagen in my bony ass!!!!

 

just det ja imorgon har jag fikadejt med Sören, Vindejt med kockAnna och drinkdejt med Linn? hela kvällen är fullbokad och aaaaah måste sluta för nu e det sex and the city igen

 

puss puss och hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback