Det är vår och jag gråter 11 mars...

image174

 

Väderflickorna annonserar två veckor för tidig vår. På teven gör de reklam för hur man ska tappa sina extra kilon inför badsäsongen genom att äta fullkornsbröd och quornfärs istället för falukorv och hamburgare. Jag är så avundsjuk?jag vill också äta fiberrikt och fettsnålt men jag är satt på en ofrivillig diet bestående av croissanter och chokladkaka? jag hatar croissanter och chokladkaka. Det spelar ingen roll hur gått det smakar eller hur mycket jag behöver äta det för att överleva?jag hatar det ju iallfall för att det får mig att må skit. Jag är ju som allra gladast när jag får äta chamoinjonsoppa kokt på vatten och salladsblad med dressing gjord på ättika och citronpeppar, eller smörgås med gurka som substitut för bröd och rödlök som substitut för pålägg. Om man skär gurkan brett och lägger massa saker emellan och håller matgrjejjan som en macka i handen så smakar det som macka fast en macka utan ångest. På precis samma sätt som kaffe latte smakar kaffe katte fast jag glömt hälla i mjölken.

 

? jag mår ju som bäst när jag får leva på luft och vatten i olika former. Isvatten, fryst vatten, kokt vatten med smak, smak av salt eller smak av surt eller smak av starkt?

 

Därför hatar jag att våren kommer och avundas alla som får banta i fred och äta ofarliga saker med gott samvete medan jag ska möta den kommande vårsolen och värmen med en kropp som ska svullna upp och bli tjock och äcklig och sladdrig och fet och tvingas trycka i mig glass och bre mackan med smör och säkert äta sås och smaklös potatis? det är en jävla konspiration?

 

Jag började min nya diet med att hälla i mig en halv flaska bacardi razzberry + schweppes? det motsvarar typ att äta tre kycklingar med skinn friterade i baconolja?

 

Sen har jag bulkat med flottstekta champinjoner och flottig dansk leverpastej, nachos med cheddarost, kyckling och så de där förbannade croissanterna och chokladkaka?

 

Jag har gjort en deal med Sören. En liten tävling?som en lek fast på blodigt allvar. Jag ska bli tjock på tre veckor och han ska bli fit for fight inför badsäsongen.  Jag ska lägga på mig tio procent av min nuvarande kroppsvikt i kilon och han ska ner fem procent av sin. För mig heter det fyra och ett halvt kilo och för hans del heter det fem? sen får ni räkna hur ni vill vad det betyder?Om jag vinner får jag en flaska sprit och min träning tillbaka, om han vinner så får han en flaska sprit och jag är fortsatt portad från träningshallen och kan hälsa hem till allt vad sommarturné och cirkusdrömmar heter?

 

Så fuck våren, fuck vårsolen och fuck alla lättklädda avklädda lyckliga jävla bantande blondiner. Jag har investerat i ännu en randig stickad tröja att möta de nalkande solstrålarna i? jag är dömd att gömma mig i mina lager på lager?

 

tröjlager, fettlager, spritlager?

 

Men apropå ingenting och bortsett från min bitterhet över vårjäveln och fågelkvitrreriet?så är det en fett söt kille som brukar äta brunsch hos oss nere på cafét. Han är svensk och han låter som om han skulle kunna komma från stockholm?han sätter sig alltid vid samma bord och snackar rätt mycket i mobiltelefon men äter alltid ensam. Idag hade han mysbyxor på och sunkmössa?ronnie är olyckligt förälskad?jag har lovat mig själv att nästa gång han tittar förbi så skriver jag en fråga chans lapp på ett gratis vykort. Jag är fett nyfiken, vem är han, vad gör han i Danmark? Bor han i närheten precis som  jag? Det måste han ju göra? Hur länge stannar han? Han ska väl inte åka hem till Sverige snart? Det får han inte då dör jag?på riktigt juh.

 

Bla bla bla, kurr kurr kurr nu orkar jag inte skriva mer jag vill röka, dricka the och titta på Liza marklunds Paradiset på tevin?

 

puss


Kommentarer
Postat av: andre'

Du göt helt rätt i att inte visa dej på stranden! , Inte en jävla kille vill kolla på ett skelett! Ät mer för fan, det e säkert svårt, men "feta" brudar e hetare än ett utmärglat lik , som ingen vågar ta i !

2007-06-19 @ 21:09:54
Postat av: ronnie

vilket moget inlägg hörru
idioter som du med samma avsaknad av hjärnkapacitet som guldfiskar borde inte få visa sig ute någonstans, allra minst på stranden. du borde förpassas till någon mörk vidrig och fuktig plats på jorden full med levande skelett och husspindlar som krälar på dig...någonsin hört uttrycket "vill du ha en snigel på ögat"
idioter som du får mig att vilja mosa din stackars veka skalle mellan mina starka reven som en rutten hasselnöt i en nötknäckare
om du för en halv miljondels sekund tror att jag bryr mig ett skit om vad sånna som du tycker är du ännu sorgligare än vad du gör väsen av...
jag är sjuk och jag har rätt att visa mig och vara precis var jag vill...
precis som folk med brutna ben är läskiga är jag läskig och tillsammans slår vi våra kryckor ihop och mosar dig under våra broddade skor som den äckliga kackerlacka till individ du är


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback