inget stoppar en riktig FESTIVALSUGEN dansk

hela køpenhamn har sålt slut på regnklæder och gummistøvlar, i seconhandaffæreerna skrattar de bara nær man frågar efter klæder i galonmaterial. det ær ROSKILDEVECKAN I DANMARK!

90 000 mænniskor campar i en lergrav och dricker øl snabbare æn de hinner pissa ut det igen. igår invaderades roskildes campingareal av de førsta festivalbesøkarna som inte orkade stå i kø ochg vænta på att grindarna skulle øppnas....såååå DE VÆLTE STAKETET ISTÆLLET!

det ær væl det som tilltalade mig med danmark från børjan, kankse lite dærfør jag flyuttade hit. nær det ska festas så ska det fanimig festas ordentligt. kosta vad det kosta vill i regnklæder, tid och pengar och kanske lite kriminalitet på toppen. inget stoppar en riktig FESTIVALSUGEN DANSK!

jag har såklart planerat dåligt och inte lyckats få upp mitt tælt i tid, dessutom ska jag jobba på festivalen så jag lever på andan "det ordnar sig alltid ændå æven om jag alltid ær ute i sista minut"

fram till att jag sjælv åker ner kan jag iallfall sitta i fønstret på cafét och skratta lite før mig sjælv åt alla ekipage som passerar utanfør på gatan i hællr3egnet. packade till tænderna med gummistøvlar, regnjacka och presseningar. med raksa bestæmda kliv marcherar de mot stationen...mot lervællingen mot øldrickandet.

væderleksgudarna utlovar regn med regn och lite extra regn med en stor sol på lørdag...jag jobbar INTE PÅ LØRDAG! bra!

min semester børjar imorgon och istællet før vælling till frukost ska jag dricka champange...

anorexia får stanna hemma på roskildeveckan...hon ær før vek och ynklig och frusen av sig før att klara en sån militærisk utmaning som att dricka øl och kæka nachos en vecka i stræck...førhoppningsvis blir hon så skraj av min nya livsenergi att hon aldrig vågar visa sig igen jøvla horunge.

well puss puss så længe alla boffande galningar dærute


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback