Review 2006 Året som gåtts...

ÅRETS Bild:

fick bli en från nyårsafton bara för att följa temat lite...bejby caroline till vänster och jag till höger

årets bild

Nyhet:
våga vägra vara roadkill

Kärleksögonblick:
sommar i halmstad...nycirkus galenskap paris meets paris...

Känslor:
jag citerar em" det krävs en superhjältes krafter för att beröva sig själv det som är primärt för överlevnad"

Seger:
självrespekt på hög nivå

Plats:
ryggsäcken, backpacken, resväskan

hemlös

Vardagsmys:
tre veckor i residense "casa sören" med riktigt kök, kyl och frys och drinkmixer

Helglyx:
alla dagar är helgdagar om man gör de till det man vill att de ska vara...kräftstjärtar och skumpa är ett nödvändigt ont

Flopp:
piller is the personal killer...aldrig mer...

Maträtt:
grönsallad med wasabi och soyasås

Dryck:
gosh...do i have to...everybody sing it out loud STRAWBERRY DAQUIRI FÖR FAN MAN

Tv program:
våga ditcha tevin...jag har köpt bärbar dator...tevin går för långsamt

Skor:
våga vägra listan upprepar sig VÅGA VÄGRA PLATÅSKOR

Plagg:
STICKADE TRÖJOR I LAGER PÅ LAGER

Stillikon:
komplett med balett

Accessoar:
silvergrå väskan från st jones

Väska:
ehhh oj samma lika om inte alla bagladypåsarna från systrarna grenes räknas också då förståss

Makeup:
okej nu blir jag tjatig VÅGA VÄGRA MAKE UP

Träning:
PILATES och timslånga hysteriska spattromenader

Resa:
moskva och canada...qubec var nog galnast "vive la qubec libre

Drink:
hmm det blir en lång lista i kronologisk ordning

caffe latte med dooleys var nog mer tvåtusenfem men den får va med ändå

rooibosthé med kondenserad mjölk och stolichnayavodka i moskva

beilysdrinkar på 33 cl burk också i moskva

Reds räknas också som en drink för at den e så jävla god också moskva fast en öl

starköl + grenadine...inhandlades ute på krogen i moskva för att det var billigt

beilys kiss = beilysglass + ryssevodka och ren beilys

lambrusco rosa bubbelvin halsade vi en del av under tre varma vårveckor i köpenhamn i "fisen klör kollektivet"

bacardi COCONUT rum + soyamjölk + anananajuice dvs en easy pina colada i början på sommaren var
väl i princip vad jag levde på i början av min tid i montreal

vodka grapefruitjuice började jag dricka när pengarna tog slut och jag fick snylta på det som fans i barskåpet och kylen (och dessa ingredienser saknades ALDRIG)

tequila sunrise övergick jag till under mina första veckor i new foundland när jag började bli utbjuden på cocktails var och varannan afton av lokalbefolkningen

hemgjord rom och cola drack jag när jag blev hembjuden av lokalbefolkningen

gin och tonic fick jag köpt till mig när lokalbefolkningen ent på naten tröttnade på att beställa teqila sunrise till mig

vaniljvodka lime cranberry lime drack jag minst två raka av efter varje show i logen iannan vi gick ner på stan

redbull jäger pimplade jag en del i bris på inspiration när jag inte ville välja samma tequila sunrise varje gång någon bjöd (och det var ofta)

 vaniljvodka russian lime började jag dricka i malmö i inspiration av petra som introducerade mig till ett groggvirke ja trodde jag hatade

vodka redbull började jag knarka ordentligt när energin började tryta under hemlöshetperioden och starten på den seriösa roadkilleran

cultshaker the partymaker var en färdigblandad variant på flaska av samma kaliber dvs energidryck + vodka som jag och stella såg djupt ner i under en period

bacardi razzberry och schweppes funkade rätt länge innan den slog snett på nån monsterfylla ihop med linsan uppe i stockholm en helg

bacardi äpple provade  jag en gång...en endaste gång och aldrig mer men den var ändå tvungen att omnämnas för gamla hemska minnens skull

knarkvinet...uhhh hemska hemska fylleminnen bild på dagen eftermisären utlovas...

blodoy mary hade en kort men genomslagskraftig period i höstas när vi bodde på kollegiet
och det aldrig blev vinter och funkade bra som vitmaninrikt kosttillskott

glöggen i all sin ära tog snabbt över dock så fort det började vankas kyla och blåa tår under vår korta men köldknäppsintensiva period i kolonistugan utan vare sig vatten eller toa och dusch... vitvinsglöggen vann ligan

gin och tonic levde jag på hela julhelgen när jag väl kommit tillbaka till värmen och "tryggheten" hos mamma i stockholm

champange och bubblor ramade in året som sista drinkmässiga trendsetter

obs allt det här var innan strawberry daquirins födelse för dryga tre veckor sen hemma hos pappa sören...

(shit vad läskigt ändå att man kan komma ihåg sitt år sådär i drinkar)


Bakfylla:

kommentar överflödig eller???

181460-49

Lyx:
all form av prostitution light det här året har medfört lyx i form av dyra hotellnätter, dyra restauangbesök och andra diverse dyra nöjjen...men omjag förknippar den sortens lyx med nåt trevligt egentligen det vet jag inte...

Butik:
the thriftstore i montreal, alla dollar-stores i canada eller världens bästa new worker i köpenhamn

Parfym:
den tog slut =P

Sysselsättning:
packing and unpacking und so weiter....the story goes on årets tema är helt enkelt hemlös...

Premiär:
ge mig min själ tillbaka visa under våren på en biosalong nära dig!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback