jag vill ha fina julklappar i år =Z

häromdagen avslöjade min kära mor för mig varför jag genom åren fått så plågsamt förfärliga julklappar under granene när jag kommit hem från mina långväga resor runt jordklotet. det beror helt enkelt  på att jag för det första aldrig någonsin vet vad jag vill ha. jag vill ha ett körkort, en lägenhet eller ett bra jobb liksom men det kan man inte önska sig i julklapp...

så min stackars mamma har trott att hon har gjort en god gärning genom att istället för att ge mig något jag verkligen vill ha och önskar mig (omöjligt) så har hon "fyllt ut" under granen inte genom att köpa fina väl genomtänkta paket utan genom att helt enkelt ta det CRAP hon fått i julklapp från sitt jobb och sen slå om det i finare papper sätta ett litet klistermärke på med en söt tomte där det står "

god jul älskade dotter"

så där har jag suttit på julaftonsmorgon, förväntansfull som en femåring för det har ju fullkomligt vällt och drällt och flödat av paket under granen och sen klockan fem efter genomliden lång lång julmiddag med kaffe och kaka och bla bla när man äntligen fått öppna paketen så har ångesten besvikelsen och paniken kommit.

låt mig göra en lista på vad jag fått genom åren:

en stegräknare
en kikare
bläckpennor med mammas företags logga i plastfodral
almenackor med samma logga
kalendrar med samma logga
en gigantisk spettekaka (fatta besvikelsen paketet såg ju såååå stort ut)
en sockerkaka
ett år fick jag sammanlagt åtta chokladaskar
trisslotter

i could go on for ever....

i år sa jag att jag inte ville ha massa skit, jag bönade och bad om att få slippa, ge bort det till nåna anna hellere än mig det r fan kränkande att få massa bajs i julklapp.

"men jag har ju redan köpt alla dina julklappar i år"

säger mamma då...och jag får en skitstor ångestklump i magen. HUR KAN DU KÖPA SAKER ÅT MIG NÄR JAG INTE ENS HUNNIT ÖNSKA MIG NÅT!!!!!!????

nu är det här faktiskt inte helt kära moders fel för jag SUGER PÅ ATT ÖNSKA MIG SAKER!!!

jag önskar mig bättre självförtroende och ett värdigt liv typ och sånna saker är svåra att köpa och slå in!

men min fråga till er är nu...om det finns några mammor där ute...vad köper ni till era barn och hur? önskar de sig saker själva eller är ni bara skitbra på att hitta det era snorungar vill ha ändå? och alla ni andra? vad önskar ni er i julklapp??? ge mig lite inspiration please! kanske kanske kanske att jag hinner önska mig nåt fint i år utan att det är helt försent.

jag vill dö jag hatar julen, jag är bara glad för att jag köpte egen julklapp till mig själv igår..ni kommer vilja döda mig när ni ser mina skor haha

här är en
länk till en julklappsbloggtävling bythe way. hoppas att jag vinner!

hmmm jag kanske också borde ha en....

Kommentarer
Postat av: Majs

Jag kan slå in mig själv i ett paket.
så får du en heldag med mig, inte så festligt. Om du frågar min kompis Sun. Hon brukar skämmas för mig :(

2007-12-17 @ 11:57:08
Postat av: ronnie

majs: en heldag med dig på passande festligheter tycker jag skulle va en eminent julklapp!!!

Postat av: emma

brukar försöka önska mig sånt jag vill
ha eller behöver men inte vill betala själv för...typ välbehövlig klippning på salong? typ den dyra mascaran eller så e man skitbossig och mailar länkar på snygga beställningsvaror från stora västlandet som man inte vill betala frakten för.

Det slår tyvärr ofta fel i mitt fall för att jag är ute med önskningar typ två dagar innan jul. Så skynda på!!!!

2007-12-17 @ 14:26:25
URL: http://dushi.blogg.se
Postat av: Sofia

I år stod ett par lite lyxiga tekoppar överst på min önskelista... Helt otippat.
Och så önskar jag mig en Frutti Blender från OBH Nordica så att jag kan göra suspekta (och ickesuspekta) smothies och soppor.

Och förstås, enorma kvantiteter med fint engelskt porslin. Gärna second hand.

Hoppas att du kommer på något att önska dig!

2007-12-17 @ 14:59:03
URL: http://peaceandtea.blogg.se
Postat av: ronnie

wow vilka proffsiga wisher ni är..hmm fast inget av ovanstående kändes riktigt som jag...fler förslag någon???

2007-12-17 @ 16:33:00
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Erika

Presentkort är alltid bra att ge bort. Vissa kan tycka att det är trist att köpa sådana men jag föredrar att få ett presentkort framför en grej som man inte alls vill ha eller kommer att använda.
Biobiljetter brukar också funka bra =)

Svar: Linnet kan funka som klänning om man inte är så lång. Men jag drog ner det mycket och jag skulle aldrig våga mig på att ha på mig det så bland folk eftersom jag skulle ha visat rumpan på nolltid.
Linnet är lite elastiskt så det åker upp.
Men för just de fotona funkade det att ha det så.

2007-12-17 @ 16:46:54
URL: http://www.morgondimma.blogg.se
Postat av: AnnaP

Eller så är man tacksam för det man får? :) jag önskar mig aldrig någonting, är glad för att få vara med släkt och familj och för att en gång per år få känna mig älskad... som att jag hör hemma någonstans :)

2007-12-17 @ 21:56:46
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: ronnie

AnnaP: jag önskar dig lite självinsikt och en jävligt bra terapeut i julklapp och mig själv önskar jag att du lägger ner din vidriga thinspo-blog...skiten smittar ju, det vet du ju lika väl som jag =P

2007-12-17 @ 22:32:15
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Majs

Är det inte kul att få trosor i julklapp då?
Typ rosa sloggis?

2007-12-17 @ 22:37:34
URL: http://www.gaykvitter.blogg.se
Postat av: ronnie

majs: det får inte plats fler sånna i min byrålåda...

jag skämtar inte jag har fått minst tre par per jul i snart femton år...och ehhh aldrig använt...

så nu vet du om du får 45 par sloggis i födelsedagspresent...

2007-12-17 @ 23:45:57
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Anonym

Nu är det bara en vecka kvar tills bloggtävlingen avgörs.
Bloggtävla och vinn en iPod Nano 4GB, Mp4 spelare samt bio biljetter.
http://sjukdom.blogg.se/jul_tvling.html

2007-12-18 @ 09:58:36
Postat av: AnnaP

ronnie, sorry om jag gjorde dig sur på något sätt. Du behöver ju inte läsa min blogg om du inte gillar den, jag skriver den ju inte för andra utan mest för mig själv :) Hoppas du får det du önskar dig, och inte något annat ;) God jul :)

2007-12-18 @ 13:55:48
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: Mad's

Hm....ja, jag tycker att det är bra att önska sig praktiska saker så har man det avklarat på ett tag. Så jäkla trist att handla sånt själv.

Jag brukar önska mig sånt vars budget-pengar "råkar" ha blivit bortfestade, typ hårklet, strumpor, en ny rakhyvel, en bal med dasspapper mm.

Men sen är det ju alltid kul att önska sig något totalt random som bara är jättekul och kolla om mammsen nappar. Min sånna önskning i år är Teksta V2 robothund! As tuff! ;P

2007-12-18 @ 17:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback