gastronomisk fredagsmorgon

jag äter gröt (inte tomte ronkanspecial ur stor skål med alla tänkbara grötingredienser du kan tänka dig fast jag äter den iskall...godare så)

på teve äter de gastronomiskt korrekt komponerad skaldjurtallrik och dricker gastronomiskt iskallt vin till...

är det bara jag som stör mig på han halvalkisen som kommer på fredagarna och super ner TV4-morgonnyheters programledare? han ser allid lite småvimsig ut och sä är han jävligt snabb på att korka upp vinet...det kanske är tidspress vad vet jag, men han ser nästan horny ut där han sitter och babblar om exotsik fruktighet och härlig sötma utan att bli klumpig med inslag av grapefrukt...

hycklare säger jag

jag hade kunnat hålla snyggare profil och ordbajsa lika bra som han för att få dricka vitvin och äta skaldjur i teve klockan kvart i nio på fredagmorgon....

ehhhh NOT!

FY FAN SÄGER JAG BARA!

den dag jag käkar skaldjur till frukost den dag är jag sick sick sick in my head...gastronomi in my ass! det handlar om att komponera mat och dryck rätt säger ni

DET HANDLAR OM ATT ÄTA MATEN NÄR MAN ÄR SUGEN PÅ DEN SÄGER JAG!

hyckleri!

inget vitvin är gott till pilgrimmsmussla en knapp timma efter uppvaknandet... det är som att borsta tänderna med sjövatten till frukost och skölja ner med kaffesump...

bleh

Kommentarer
Postat av: mono

men de där nyhetsmorgonmänniskorna är väl vakna från klockan ter på natten eller något? Det tycker kanske att det är en schysst lunch där runt nio? Men jag håller med om alkade Bengan, han är en skum typ.

Hey - varför fick inte du spela rollen som Lisbeth Salander? (du vet Stieg larssons deckarböcker?)
Jag tror du
ÄR henne - du e cool, grym, har starka och bra åsikter...
Noomi Rapace är inte hälften så mkt lisbeth som du.

2007-12-21 @ 09:14:06
Postat av: mono

men jeez, vilken felstavad och estetiskt vidrig kommentar det blev. Radbrytningar mitt i en parentes, och mitt i en mening. Hej å hå.
f'låt.

2007-12-21 @ 09:16:23
Postat av: ronnie

men mono nu blev jag helt glad!!! du kan få följa med på guldbaggen nästa år då i kategorin bästa motivering till vinnande bidrag

haha om du hänger kvar vid rutan så skåda programledarens hysteriska tixryckningar i ansiktet när han försöker intervjua Ebba von Sydow som han uppenbarligen verkar lite förtjust i haha...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback