25 år och stolt snattare

jag snattade aldrig som barn

inte för att jag tyckte det var moraliskt förkastligt

jag var helt enklet för feg

egentligen så var jag superavis på mina snattande vänner som kom hem med nya fynd i tid och otid...och helst av allt så önskade  jag väl att de kunde ha snattat lite till mig också... men de gjorde de ju såklart inte de snikna jävlarna. så i hemlighet satt jag och var avis och sur för att jag var tvungen att betala dyrt med min surt ihopsparade veckopeng för allt jag ville ha mens de ba kunde gå och plocka på sig allt gratis...

ja var ett bittert barn, bittert men slugt... allt jag inte vågade snatta snodde jag av mina polare istället...inte snodde snodde men lånade snodde och gav aldrig tillbaka

den hemska ovanan har jag fortfarnade inte gjort mig av med


usch låna aldrig ut nåt till mig

du får det aldrig tillbaka

så sant som det är sagt så kommer jag högst sannolikt efter mycket kort tid tro att det är mitt

jag är en hemsk människa

hemsk, girig och sniken

egentligen borde jag nödslaktas med detsamma innan det är försent

men det skulle ju aldrig få hända. det är jag alldeles för cool för. så nu drygt 15 år försent så har jag lärt mig att stjäla av rätt personer...eller snarare börjat öva lite på det iallfall

hittills har jag åstadkommit följande bragder till stroslagna kupper i tjuvbranschen

jag har snattat

*trumvirvel*

en tub kvarglömd champinjonost från sprit och tobakdisken på kvickly i roskilde

ett fult pärlarmband till det glamourösa värdet av fem kronor från ur och penn gallerian i stockholm

en ganska finfin döskallesjal ur ett hippiestånd på urkult festivalen i näsåker

jag är 25 år fyllda, nyinvigd i snatteriets underbara värld och jävligt stolt

stolt för att jag äntligen vågar ta risken att få smäll på fingrarna

Kommentarer
Postat av: Showronski

Fan vad kul, jag tycker du kan snatta nånting varje dag och sen berätta om dina erövringar här på din blogg! Du lär få massa läsare i alla fall, sen ifall det e bra eller inte.... jo det e det! :)
Angående ditt inlägg på min sida angående Absolut Ramlösa drinken, det behöver inte vara just absolut men jag skulle ändå satsa på en "normal" vodka som inte mskar för mycket kemikalier (HB går bort!) ,när det gäller Ramlösa så kan du ta vilken Ramösa som helst. Det finns ju många goda smaker nuförtiden! :)

Postat av: Jultomten

Uppmuntra inte till att snatta mer.
Snatta när det känns "rätt" (om det nu någonsin gör det). Ha inte som mål att ta någon ur varje affär osv.

2007-08-15 @ 12:40:05
Postat av: Candy

Du är söt Ronnie! MÅste bara säga det.
Angående snatteri: akta så du inte blir beroende. ;) Fast helst skulle jag inte rekommendera dig att snatta alls då jag jobbar i butik & vill vrida nacken av varenda jävel som kommer in & plockar på sig grejer, vare sig människan är 15, 25 eller 65. AAAAHHHH! Du vet, kostnader för butikerna, nedskärningar bland personalen, rättegångskostnader & skattebetalare & annat snack. ;)

2007-08-15 @ 23:00:43
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback