Spirande Vita Nätter at Bonniers

jag tittar lika gärna på folk som tittar på konst när jag går på utställningar som att titta på konsten i sig. sen har jag jobbat med det ibland när tillfälle getts bara för att det är så förbannat underhållande att vistas bland folk som är bajsnödiga på riktigt lika frekvent som 7/11 är öppet på Skånegatan.

var förbi Bonniers idag iallafall för att säga hej och kolla nya utställningen, fick inte med mig fina Brorsan som tydligen ska ha panikklubb på fredag på Mosebacke så jag fick gå själv tillsist.

jag gick in, gick ett plikttroget varv, tyckte lite grejer var äckliga sen gick jag därifrån och såg sen på väg därfrån en mosad stadsråtta i en råttfälla i ett gathörn på Torsgatan och insåg att det berörde mig mer än hela jävla Bonniers på en gång!

där har ni

så mycket brydde jag mig om japansk konst idag. en annan dag i bättre sällskap, med varmare jacka och inte lika dåligt blodsocker ska jag ge det en ny chans.

"Spirande Vita Nätter" heter utställningen, den är precis lika konstig som en konstutställning ska vara, pulserande pappersdammar, äckliga videoinstallationer, underliga ljud i ekon, filmprojektioner, foton med drapperier på, flätade klädbyltsbollar i överflöd, en artificiell djungel, ett psyko som gjort konst av lemlästade kontrosverktyg...

youve got it all

ge det fem minuter, fem minuter är en kortfilm, bra och intensiv men skönt att det gick över snabbt inser man sen när det äntligen gått över... referera till vad ni vill...jag har bara sagt kortfilm

hej nu ska jag läsa vidare i mina drömmars stad för femte gången i mitt lilla liv






Kommentarer
Postat av: Vildvittra

Sånt där är inte konst. Det är konst-igt! Jag fullkomligt avskyr videoinstallationer!

Postat av: Vildvittra

Jag menade förstås att jag förstår att du gick. Det hade jag med gjort.

2008-09-17 @ 22:32:35
URL: http://vildvittra.net
Postat av: ronnie

pretto är aldrig kul... men jag kanske hade uppskattat det om jag hade fattat mer...det r ju ofta okunskap som gör oss anti och okunskap som får oss att tycka att andra saker som vi inte förstår är pretentiölsa, men då om man inte fattar en utstäälning ska man ha all rätt i världen att både tycka tänka och känna så =)





2008-09-18 @ 10:54:08
URL: http://www.wasabilicious.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback