she´s the queen of survival


Foto: TOMMY MARDELL (bild från www.aftonbladet.se)

Gårdagskvällen var stark...

Premiär som i PRE MI ÄR behöver inte betyda röda mattan, laxsnittar och bubbel. Och det var nog tur det för det hade skurit sig äckligt till känslan i magen man fick av att blicka rakt in i en schizofren och svårt sjuk ung flickas hjärna och dessutom hitta små bitar av sig själv där mitt i allt kaos.

AJ

Men jag var där iallafall och fick efter många år äntligen återse en tjej som berört och rört om mycket hos mig. det gjorde ont och klumpen i magen ville bli gråt flera gånger men jag bet ihop. bet ihop och kramade om finaste finaste Berny och tackade alla mina egna gudar och demoner för att hon orkat kämpa och fortfarande finns här bland oss. oftast brukar sånna filmer som jag såg igår först komma till EFTER en stor och framgångsrik men förtvivlad människas död. Berny är undantaget som bekräftat regeln. Hon är en nutidernas Kurt Cobain som hann ångra sig på vägen och fortfarande finns så att vi kan prisa hennes jävla kamp för överlevnad. Hon är en stor symbol för alla som varit sjuka är sjuka eller har tvingats att bli medlidande och medsjuka vänner. Psykisk sjukdom äter oftast upp omgivningen och de nära och kära mer än offret i sig. För offret är och förblir ett offfer och dör tillslut oftast när det inte orkar kämpa mer. Alla andra finns kvar dock...

Hårda men sanna ord om en hård och väldigt sann vän och jag grät faktiskt tillsist. Men då grät jag av att se min favorittjej skratta och le med hela hjärtat för att hon var glad och närvarande på riktigt.

ni kan få uppleva exakt samma sak som jag gjorde igår men hemma i tv-soffan den 29 september klockan 22.00 när Berny Pålssons dokumentär sänds i SVT

men se till att hålla hårt i soffkudden eller någon bra i handen för det var fan inte lätt alltså...inte lätt någonstans.

nu måste jag spotta ut min förtorkade partypumpernickel för den är också jävligt hård och gör ont i munnen att försöka äta...

Kärlek

läs mer om Berny Pålsson  här >>> http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article215433.ab

(min länkgrejs verkar inte fuka idag så ni får klippklistra själva, sorry)

Kommentarer
Postat av: emma



tack ronnie. sitter i soffan den 29e.

grattis till nytt (ännu ett)jobb :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback