söndagsklubben...

jag har ont i ansiktet, nej i käkarna, nej i magen, kroppen allt utom hjärtat och själen där det vanligtvis brukar göra ont.

jag har ont för att hela kroppen har krampskrattat, levt och vibrerat hela dagen.

visst, skitkass start med framstupa sidoläge på golvet hemma under zebrafilten i Årstalyan och sen förvärrat tillstånd där jag inte ens orkade le mot söta butiksbiträdet senare i affären för att jag kämpade mot impulsen att kräkas ner i konsumkorgen och på min havremjölk.

sen gjorde jag rätt trots än att allt var fel och lagade storslagen lyxbrunsch till mig själv. blev stärkt, blev mer hel och istället för att gömma mig under soffbordet och gnaga på knäskålarna så åkte jag hem till söndagsklubben hos Ruby och laddade batterierna. 

Ruby säger att det är juicen i hennes juicemaskin som gör att man får energi i ådrorna hela dagen. Jag tror inte hon har fattat att det är Ruby själv som är energin och att kliva in i hennes tambur är som att stoppa sig själv i en batteriladdare och tanka upp till max.

Dagen ville aldrig ta slut och tack gode gud för det. vilken dag, vilken fantastisk dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback