som jag har jagat dig kära Bubbla!

till vilket pris lever man egentligen.

har gjort om och gjort allt rätt idag men det var fan på nåder.

Två pass på Balance, det ena gav kroppslig frid, det andra själslig, sen jobba på det och missa sista bussen hem. 

Det gör ont att gå då i nylonstrumpor och platåtofflor över Gullmarsbron i hällregn halv tre på natten. Ont när fötterna är plaskvåta och träningsväskan skär tung ner i trötta axeln som gjort sitt goda för dagen för länge sen. Men alla de gånger jag traskat över den där jävla bron, med eller utan skor. I sol i regn, vinter som vår som idag i sista sucken av höstrusk så tänker jag att jag är bara en jävla maskin. En liten liten maskin av diverse beståndsdelar och jag är långt ifrån trasig så visst fan kan den lilla kroppmaskinen traska på även om det regnar på den. Jag ligger liksom inte i en gummibåt ute i havet och väntar på att någon ska rädda mig efter att jag fallit över bord eller förlist med ett olycksskepp på Östersjön iallafall. Jag är faktiskt hemma snart och kan byta strumpor och sova med raggsockor under två duntäcken om jag vill. Bara maskinen vill gå klart över bron så ordnar sig allt det där.

Men jag satt ändå och skakade av köld och fick hålla mig i bordsskivan på seven eleven för att inte falla ihop som ett trött paket utan vita snören. Varför är det alltid jobbigast på slutet? Nu e jag ju faktiskt hemma och sitter i värmen och har fortfarnade blöta strumpor och det känns som att bestiga mount everest att byta om och krypa ner i sängen. Känner för att sova på köksgolvet så trött är jag.

Lilla lilla roadkillkatt.

Så trött så trött och tänker på mamma.

Då är det inte mycket kvar i bränsletanken vill jag lova.

Men bra dag, bra kväll och bra natt tänker jag ha nu.

Drömma om kaniner och mjuka regnbågskuddar i fluff och dun.

"jag går i däck, men jag går upp igen..."

Kommentarer
Postat av: Stella

arrr tänker inte ens fråga vilken tid du gick hem.. eller över bron. kan tänka mig det tajmade fint med min prommenad från bussen.



sov gott på riktigt

Postat av: ronnie

äsch det gick ju bra ialfall ;)



ses ikväll grrrrrrrl ;)

2008-10-31 @ 10:49:26
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback