ett till sånt där inlägg...



När jag redigerar Sveriges största dagstidning så måste jag ta hänsyn till att insändare, inlägg och kommentarer inte är "stötande" innehåller "rasisitiska påhopp", eller konstiga sexuella anspråk och undertoner.

Kan tyckas lite gammalmodigt, men fine, det finns en poäng i att inte låta idioter komma till tals på nyhetsplats. Men å andra sidan vad gör en piss-i-havet-kommentar från nåt rikspucko utan ansikte I en gratis papperstidning om hundra år? Vem bryr sig mer än tre sekunder egentligen?

Igår kollade jag Gynnings blogg på stureplan.se . En gång tidigare har jag scrollat ner i den svårlästa vita texten mot svart bakgrund och nästan roats lite av att så många verkar läsa de få ord av dynga som står mellan alla suddiga youtubeklipp  och ego-bilder på Gynning med plutmun. Först tyckte jag mest att det var intressant att någon som höll nivå med en 16 årig gymnasiebrud lyckats ta sig in på stureplan. Tydligen gäller inte 23-årsgränsen på webben.

Men sen slår det slint på riktigt när hon lite blasé länkar till den debatt som skapats angående hennes hetsbantning i samband med nya lanseringen av programmet "Stjärnor på is".

Det är liksom inte PK att va rasist nazist eller perverterad galning, men att med nerbantad hjärnsubstans i en snygg kropp kommer man undan med att vräka ur sig vad som helst. Tro mig jag vet. Väger du 40 kilo kan du säga vad fan du vill. Ingen kommer våga tjäbbla emot. Du har mer makt än med en bazooka.

Kalla folk för blatte är inte okej, men det finns inga som helst restriktioner mot att låta B-kändisar vräka ut sina snedvridna sjuka tankar och ideal i media och sen dessutom ge dem välbetalt bloggutrymme och plats att låta sig hyllas av sina läsare.

Men jag orkar inte bli ledsen och jag orkar inte bli förbannad mer, för jag är helt jävla maktlös där jag sitter med all min kunskap om en manipulativ fruktansvärd sjukdom som idag har blivit ett av våra sundhetsideal.

Carolina Gynning är skitsnygg, men det är catwalkmodeller som lever på att snorta cola också! Men jag snortar inte cola och jag svälter inte mig själv för jag tycker priset att betala är för högt. Det är skitenkelt at strunta i allt annat och slösa år på svält, kräk och milslånga vandringar utan skor mot vass asfalt för att försöka hitta mig själv. Men det gör man ju aldrig. Och tur är väl det för det vore synd om man hittade sig själv i en burk champinjoner. Problemet är att om man är sjuk så hatar man sig själv precis lika mycket vid 35 eller 55 kilo och man kan alltid grabba tag om samma mängd hat i fläskform någonstans på kroppen.

"Jag äter nästan ingenting och jag går mycket, - Det är det första jag äter i dag. Inför en så här stor tv-produktion tycker jag alltid att det är kul att vara extra "fit". Fem, sex kilo har jag gått ner.

"Låt mig vara smal om jag vill, så får dessa “perfekta förebilder” käka “rulltårta” till frukost och “fläskstek” till middag om de vill, men om alla får vara som de vill låt mig då få vara sund och smal i fred.", säger Gynning om bland annat marie Picasso till Expressen.

Men det är just det som är problemet. För min del skulle Gynning gärna få svälta ihjäl och dö i anorexi imorgon. Men hon svälter inte i fred. Hon inspirerar, är förebild och låter sig hyllas av andra på väg ner i skiten. Och kritiserar jag henne är jag avundsjuk.

Ingen får betalt för att blogga och uttala sig i stil med "Kokainet har gjort mig skitsnygg, låt mig knarka i fred, så kan ni vara oknarkade och feta om ni vill."

ALLA KAN SVÄLTA IHJÄL SIG SJÄLVA, ALLA KAN SMETA IN SIG I BAJS.

Det är helt upp till var och en att göra vad fan de vill med sina liv och kroppar. Men står det

"ut med alla svartskallar ur landet" 

då blir det ramaskri, men om Gynning kallar Picasso för fetto ska man hålla käften annars är man avundsjuk. Att anse sig bättre än andra för att man ser ut på ett visst sätt oavsett om det handlar om färg eller kroppsform är väl samma sak, eller?

Och vad ska jag bli avundsjuk på? Bli en levande zombiebimbo? Det gör mig ledsen att se allt det där som alla andra verkar slippa se.




 



Kommentarer
Postat av: Pee

WORD!!

2008-10-01 @ 21:17:50
Postat av: emma

spikat skrivet som vanligt. Klickade in mig på bloggen, tråkigt - jag som faktiskt hade en del respekt för carolina för ett par år sedan. Men det värsta tycker jag inte ens är hennes åsikter, snarare responsen hon får som mestadels består av allas samtycke........ahhhh.

Postat av: ronnie

exakt...folks hjärndöda respons är det vidriga som gör det hela till en debatt.



fol får göra vad de vill så länge de inte går och injiceras sitt bajs i andra oskyldigas vener bara för att de råkar ha en blogg på stureplan...



men läser man vad hon fått för kommentarer i expressen så får man iallfall liiiite mer hopp!

2008-10-01 @ 23:58:22
URL: http://www.wasabilicious.blog.se
Postat av: linaja

Du är så djävla rätt och brutalt ärlig så du borde ha medalj.



Mer plats åt dig på debattscenen i en väldigt skruvad värld!

2008-10-02 @ 19:40:55
Postat av: Mi

SOM jag letat efter din blogg! Jag läste din blogg för rätt så längesedan.

Jag hörde dig till och med på radio en gång. Det var väll du? Din blogg var inte rora när jag såg den sist.

2008-10-03 @ 21:32:45
URL: http://rodonit.blogg.se/
Postat av: ronnie

Men hej MI och välkommen tillbaka =)



haha jo det var nog jag !



jag ska skriva lite extra mycket för din skull då ;)

2008-10-03 @ 23:58:18
URL: http://www.wasabilicious.blog.se
Postat av: Anorexiamamma

Jag gillar dej!

2008-10-15 @ 22:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback