mer bostadsförnedring...

jag säger bara GAH!

antingen så har man alldeles för lång kötid för sin ålder och får kanske en lägenhet via stockholms stads bostadsförnedring om man är 35 och vill bo i en etta på liljeholmsberget...

jag är 26 och vill bo i Gullmarsplan!

eller så börjar man rejda Blocket...och där är det fan krig.

Antingen så får man svara till nåt randome pucko med grava särskrivningsproblem eller som kommunicerar på svenska lika bra som jag kommunicerar med kameler. Nej jag vill inte hyra lya av emigrerad araberemit som tycker det är ok att halva hyran innebär kladdande på låret och jag skulle aldrig kunna signa ett kontrakt med någon som vill hya ut  "sin fina ettan, ny renoverat för 3745 i månaden, sen hade jag tänkt lägga på lite för el, gas, värme, en miljon digitalkanaler, bredband, pizza på söndagar, hyra av möbler, katt, balkonglåda och slitage så det blir 9800 spänn i månaden tänkte jag".

eller så är de helt aggressiva och hotfulla. 

"Minst tre månaders depositum i förväg annars..." 

"Inga timewasters...för då..."

Annars vaddå? sticker ni en kniv i halsen på mig eller whot?

Eller så är det desperata kontaktannonser från killar i 30 års åldern som utnyttjar läget till att få hem en tjej som dessutom betalar för sig...

Herregud...mamma jag kommer nog hem en sväng till jul....



Kommentarer
Postat av: ronnie

jag vill ha en lägenhet i julklapp får jag det om jag anmäler mig =)

Postat av: gustav

2008-11-27 @ 02:12:10
Postat av: gustav

svar: åh så bra, att bli vuxen är att ge upp och förlora. men jag tycker ändå hans liv verkar vara mysigt. så där tryggt och stabilt och risklöst, lite som att bo i en livmoder.



haha, färdigmat är rätt osexigt faktiskt, och bör bara användas som utfodring för ren överlevnad. eller om man är handikappat bakfull med matlagningskapacitet av en omyndigförklarad.

2008-11-27 @ 02:13:02
URL: http://dottspulver.blogg.se/
Postat av: Mads'

Hah, ja på andrahand.se hittade jag en 1:a vid mariatorget för 1000/mån och med ett eventuellt 1:a-handskontrakt hägrande.

Haken var att jag förväntades vara tillgänglig för att ha sex med han som hyrde ut den vid dennes behov. Jag avböjde.



Håll ut i junglen!

Postat av: w

hahaha, ja blocket är verkligen ett skämt! eller, bostadsmarknaden...

2008-11-27 @ 16:26:50
URL: http://signalsubstans.blogspot.com
Postat av: ronnie

men hur gör man då?



hur gjorde ni?



MAN KAN FÅ ALLT VAD MAN VILL HA I VÄRLDEN MAN MÅSTE BARA LIST UT HUR!!!!



HUR?

2008-11-27 @ 21:27:28
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Mads'

Då jag pluggar fick jag ett studentrum i Björnkulla, flemmingsberg beyond, omgjorda gamla rättspsyk-rum.

Funkar om man inte har något emot att ha häktet och kriminalvården som grannar ^^






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback