insomniac...

Älskade Årstaviken!!!!


(lbilden kommer från http://wirestam.com/panos/panos.html)


(bilden kommer från bjornbrum.blogspot.com)

Nej kära vänner...

Det är inte sängen det är fel på, inte Hultsfred inte morgonljuset inte stressen ingenting. Jag vet att jag sover skitkasst när jag inte käkar ordentligt men mätt och belåten utan morgondagsstress och hemma i min säng med en jävla sjal knuten runt skallen för att slippa morgonljuset och med ambitionen att sova tlll minst tolv gick jag och la mig sent igår kväll efter midnatt.då hade jag jobbat, åkt tåg hela dan, varit på China-teatern och kollat in en skitkass föreställning med nåt boogiewoogie burlesqe-tema fast det var mest gubbar i töntiga lackbrallor, monoton blåsorkestermusik och pinsamt dåligt regi...uhhhh usch...men hela cirkusfamiljen var där iochmed att det var nån sorts familje premiär tjofaderittan så jag rullade dit med min lilla kabinväska direkt från tåget och kollade in och sa hej iallafall. sen drog jag hem genom Kunsan tittade på tonåringar som käkade mac donalds och var rebelliska och satt på marken istället för på bänkarna i t-banan och förundrades över att alla under 17 år som hänger i Kungsan tycks leva på mac donalds och marlborou lights...och gillar att sitta på marken speciellt i t-centralens t-bana det är extra crazy...

ja ja jag borde varit trött igår iallafall...

men hell no

halv sex i morse är jag ute och kutar nere vid årstaviken i regnet i mina tamaries, plaskar i regnpölar, hoppar och studsar på stenar och ser fyra harar leka på ängen uppe vid kolonistugorna...sen går jag hem, städar köket och nu ligger jag på soffan med öppen balkongdörr och lyssnar på regnet en timme senare...

JAG VILL JU BARA SOVA EGENTLIGEN...

fast den här morgonen var magisk och fin och jag är glad att jag fick den för mig själv faktiskt...min min min regninga morgon klockan halv sex nere vid årstaviken. min och ingen annans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback