våffeltoffeldagen...

magkramp och obalans

jag får verkligen betala nu, med hög ränta.

image601

trots än att jag lärt mig mycket av att gå igenom det här jävla pisshelvetet så är det så oerhört bittert och sorgligt att varje jävla dag behöva lida sviterna av att ha pajjat sig själv under så lång tid. jag är trasig och det KÄNNS. jag är proppmätt med ballongmage och råångest på morgonen när jag vet att jag egentligen mest av allt borde sätta mig i lugn och ro och njuta av god frukost. livrädd för att äta, inte äta, äta för mycket, äta fel, få ont i magen och bla bla bla...jag kanske är galen som gör den här resan själv ibland undrar jag men samtidgt så blir jag så sur på mig själv för jag rodde ju hit i min jävla anorexiabåt helt på egen hand så även om den båten sjönk så har jag väl snart käkat tillräckligt mycket kokosnötter för att orka simma från den här ön själv också...även om jag alltid hatat att simma men gillat att ro...

stackars lilla kroppen tänker jag nu. usch vad den kämpat ochusch vad jag kämpat emot. den vill ju bara vara glad och leva, överleva, vara glad, men har nekats, tuktats och plågats dag och natt ut och in pp och ner till att göra helt tvärtemot vad den är till för...ingen rast ingen ro, ingen mat ingen sömn, massa spring och till ingen jävla nytta...

den erergi man får av att vara duracellkanin är dessutom helt värdelös...Andy warhol uttryckte det rätt bra i sin biografi fast refererade till DIetPills istället men det är ju samma sak...fejkenergi...

han sa nåt i stil med att Bantningspiller får dig aktiverad, hyperenergisk och manisk men du orkar bara göra helt irrelevanta ovettiga saker som att städa, planlöst irra omkring eller lyfta tunga saker...och det är ju precis vad det handlar om...som att tillföra ström till en lampa...visst den lyser sålänge den får batterikraft men den kan absolut inget annat än det, att lysa alltså...ungefär så funkar anorexi också...du kan ticka på som ett jävla klockur tick tack tick tack tick tack, men precis som klockan går och går och inte kommer någonstans så står du och stampar i dina jävla måsten, tvångsbeteenden vanor och plikter. låst till att lyda och följa röster för att behålla en kontroll som är inbillad men som i slutändan enbart kontrollerar dig att göra precis inget av det du egentligen ville från början...

urverk går sönder och lampor slocknar och går, de kan man byta ut, det kan man inte med kroppar...de måste lagas och att lagas gör ont speciellt om man ska göra det själv utan läkarexamen och smärtstillande mediciner. jag har lagat mig själv genom att flytta hem till goda själars värme och lag och trotsa varenda demonjävel i skallen. jag rekomenderar inte min väg till någon annan, men jag gör hellre det här själv, vägrar bli omyndigförklarad, sjukskriven eller proppad med knark och piller av myndiga män i vita rockar. jag vet bäst, jag kan själv, jag är för smart för det här, smartare än anorexia...det ni...det krävs ganska mycket hjärnkapacitet för att lyckas gå runt en sjukdom, överanalysera sönder den så pass att den faktiskt inte kan lura än längre...och det med en hjärnkapacitet som kanske motsvarar till halva den jag hade innan jag började ro mot min anorexiaö...

ibland förstår jag att jag blev sjuk, det var för jobbigt att va frisk. faktiskt lite skönt att idiotförklara sig själv och slippa tänka överhuvudtaget...tänka på annat än kalorier och plus och minus enkel matematik. tänk så praktiskt. slippa göra viktiga val i livet, uppfylla sina drömmar, ta hand om sig själv och följa alla livets måsten. bara räkna enkel algebra istället. plus minus, ett två tre fyra fem fast inte mer oj nu blev det för mycket bättre att hålla sig på noll för att vara på den säkra sidan och inte riskera att räkna fel...

för det är nog en anorektiskers absolut främsta egenskap. FEGHET. de litar inte på sig själva så de överlåter sig helt i sjukdomens händer. demonerna får bestämma istället och de säger ju nej till allt så praktiskt att slippa tänka själv, bara urskuldrande ursäkta sig med att nej jag kan inte det heller för då får jag ångest...och herregud alla som godtar lyssnar och köper de billiga tricken...ni är nog värre faktiskt...

nu snöade jag in igen sorry, inte meningen alls...men det triggar mig nåt så fruktansvärt att se folk styra sin kos mot dit jag har varit dit där jag dog och dit jag inte vill var på väg någonsn igen.

den där jävla ön har snott halva mig och jag som är kvar är idag lite bitter över det ja...inte för att jag dog utan för att det ska ta sån jävla tid att laga lappa ihop och bli hel igen när man väl bestämt sig. och att det ska göra s motarbetandes jävla ont. inte emo-ont i själen utan som i aj jag kan inte gå stå sova äta andas och bajsa normalt för att det gör ont, allt gör ont och känns fel hela tiden...

skit

skit på er, skit på allt, skit på jävla skiten för att jag är så skitfixerad.

i mitt nästa liv ska jag vara något som inte äter bajsar och skiter...

ett våffeljärn kanske...älskad framplockad och använd med kärlek endast en gång om året och sen brutalt innbränd, svart och oljig undanstoppad i nåt mörkt kyffe resterande 365 dagar om året (skottår räknat iallfall)

det vill jag va...ett våffeljärn, gammal hederlig modell, tung trött och sällan älskad men pålitilig när det väl gäller. och sen när jag varit det i hundra år vill jag va en ettrig liten elak och oberäknelig elvisp igen...

image600

ät mig eller dö!

Kommentarer
Postat av: Umma

Du är bara bäst. Och har så jävla rätt i det du skriver. Jag är en feg liten jävel som inte vågar sätta tänderna i LIVET. (fast jag naffsar på kakan ibland och får mersmak.. Det är väl det som gör att jag orkar fortsätta..)

Postat av: hannah

För länge sedan vi sågs nu Ronniestar! När när ska vi ses?
Btw, väntade bara på att du skulle kommentera Sophie Rosensvärd...din kommentar var en av de få som var vettiga och välformulerade.
KRAM!

2008-03-26 @ 09:57:13
Postat av: leopardia

det här låter krasst, men jag hoppas du förstår vad jag menar... men vilket jätteintressant inlägg. jag fastnade helt.
men se till att ta hand om dig!!

2008-03-26 @ 12:23:38
URL: http://leopardia.webblogg.se
Postat av: ronnie

TACK TJEJER!!!!

Jag småslaffsade ihop kommentaren till Sophi, orkar liksom inte lägga mig i för mycket i andras liv och jag vet att det knappt hjälper mn får drunkna själv först innan man fattar att man fått vatten i lungorna ändå...

HANNAH SES NU!!!!

leopardia! TACK TACK TACK det är inte krasst för fem öre, du e fin du!

2008-03-26 @ 13:10:13
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: gaby

Här står alltså den brutala sanningen. Good work!

2008-03-26 @ 20:09:49
URL: http://radioaktiv.blogg.se
Postat av: Anna Bo

Fan i hela jävla helvete vad bra, för att uttrycka det milt. Starkt och herregud jag är helt tagen och ja. Jag älskar dig nog nu.

2008-03-26 @ 22:15:21
URL: http://ruminating.blogg.se
Postat av: ronnie

det är liksom inte lätt att leva säger människan...tack alla fina!

2008-03-26 @ 22:31:57
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback