smått kaotisk fredag...utdrag ur min matdagbok...

så kan det gå...

uppe med tuppen och genomled morgonpilates med sådär 50 % inlevelse...

drack dubbla soyacappucinos till frulle och åt en loadad knäckemacka (landgång på höjden typ)

iväg till konstmässan och fick typ stresspsykbryt av allt nätverkande mingeltjaffs. jag har minglat röven ur brallorna bokstavligt talat.

prettonivån var på topp och den här simmbassängen är absolut ingenman ska simma i om man inte är utrustad med flytmuffar av rödvin under armarna. så jag snodde åt mig ett glas och en näve kinapuffar ur en skål i en utställningsdel som baserades på kinesiska konstverk av kinesiska artister...fyndigt...äckelfyndigt pffff usch

med chokladrödvinsblandad sur mage utdrygad med ett par salta pinnar, wasabiärtor och en chilinöt och lite youghurtcashewgodis kände jag hur det liksom började gå utför. försökte bättra på eller snarare rädda nivån med ett par tuggor äpple och en dålig cappucino ur en automat och massa strösocker i...

gick sådär...med det bränlet orkar man liksom inte mycket mer...

så vi flydde packade ihop och hoppade in i taxin tillsist tillbaka till fabriken.

där fiskade jag upp en halväten bit rökt lax ur en sopkorg (MTV-festens rester efter deras konferens) och högg tre bitar sushi från igår och toppade med lite glass och en bit smält mjuk grön marsipan från en födelsedagstårta. sen stormade Mtv-folket lokalen och det ploppade upp godisskålar och chipspåsar som svampar överrallt...en sur napp och fyra gräddfilschips och jag började må illa på riktigt.

väl anländ till Mosebacke bjöds det på fiskgryta och grovbröd med tapenade och äntligen har jag substans i magen som liknar något en människa som ska stå upp resten av kvällen bör äta för att överleva en helkväll.

jag är förgiftad och jag har varit så sockerhög hela dagen att jag kommer få en tokflipp eller freka snart.

här har ni ett klassiskt praktexempel på hur man INTE SKA ÄTA och vikten av att planera sina måltider och komponera de väl med riktig mat istället för att hålla sig upprätt med massa skit.

jag ville dela med mig för att visa på hur fel det kan bli och hur skit man kan må av att göra såhär mot sig själv. jag är ett vrak idag och jag räknar med ett jävligt elakt blodsockerfall om cirka en och en halv timma lagom till att de första gästerna kommer och ska kräva min uppmärksamhet ikväll!

men nånstans känns det ändå okej. jag kanske inte fixat det optimalt men för att ha varit en dag full med så mycket stress och spring och kaos och där jag knullat demonerna ii röven hela dagen så känner jag mig ändå jävligt nöjd.

kom och le åt mig i dörren på Mosebacke idag så blir jag glad!

Kommentarer
Postat av: Ruby

...så där åt jag för några dagar sedan, shit pomfrit, tog mig en och en halv dag innan jag var tillbaka. Plan and have fun...det är mitt nya motto. Fan, ha så kul på din fest...I wish i was there!!!

2008-03-14 @ 20:58:05
Postat av: ronnie

ruby du är med!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback