Jag gav er min morgon...

jag ger er min gårdag... för idag räknas inte.

Med balkongen på vid gavel är man så levande att man glömmer att man varit död. Med vårsolen i ögonen på årstafältet och en god väninna vid sin sida så rinner det inte bara salta tårar av snålblåsten som påminner om att det ännu inte riktigt är dags att gömma vinterjackan i garderoben, det rinner salta tårar av girigt stulen snattad lycka.

kaoslördag till trots. jag vågar att inte bry mig. jag skiter faktiskt i att jag gör fel. för att skita i att man gör fel är okej. det är friskt. att aldrig göra fel är sjukt.

tänkte på det när Charlotte Pirelli vann Melodifestivalen. Tänkte på henne och alla anorexirykten. Vad det innebär egentligen att vara sjuk. Att vara sjuk är att vinna, att alltid vara bäst, inte tillåta sig minsta snedsteg, inget snubbel ingenting. Om hon är sjuk så är jag nog inte så glad för att hon vann...det blir så mycket svårare att sluta vinna då...inte för Pirelli men för sjukdomen...

usch hoppas jag inbillar mig. hoppas hon vann på riktigt. det skulle vara så fint om hon gjorde det.

Jag gick på Street igår med kära moder iallfall...kära moder som släppte oxrullads-lagande och njokki-makande för att ego-dottern ringer och kräver aktivering och promenadsällskap på studs. mamma lät så desperat så hon nästan grät, jag maniplulerade för fulla muggar

"vadå, ställer du inte upp på mig, du hade ju lovat att vi skulle ses idag"


trots än att hon ringt nyss och frågat om vi skulle ses, men då var jag inte i balans, hade glömt bort att jag ville till street, tackade nej och avlyste vår dejt, sen när jag kom på att jag visst ville då brann det minsan i knutarna. och mamma fick släppa kastruller och grytor för att mötas med sura dottern, jävla satunge, jag är en hemsk dotter.

men det blev ganska bra tillslut iallfall. jag tycker så mycket om min mamma. när hon försöker så gör hon det fan ordentligt och att visa att man vill även om man inte kan fullt ut det är det finaste man kan ge till någon. ge någon sin tid när man egneltigen inte hinner...som Circus Queen Angie när hon kom hit en timme i lördags tröts än att hon skulle till fjällen med sin Nalle och äkta hälft två timmar senare...sånna gester är fan ovärderliga. helt ovärderliga...vissa människor gör så av sig själva, utan att man ens ber dem om det. helt galet vad fina vänner jag har. fin mamma fina vänner.

galet

jag mår kass idag, tror det är stressen från gårdagen när jag blev inlåst i tvättstugan. de stresshormoner jag lyckades utsöndra innan jag fattade att jag hade fått med mig mobilen i innerfickan bara av en lycklig slump och hur jag skulle ta mig ut förgiftade nog min kropp mer än allt dåligt rödvin i världen. och som med allt destruktivt man gör mot sig själv så kan man inte sluta. när nåt går snett så måste man göra det mer snett istället för att göra det bra. det är lättare att bränna ut sig själv totlat och börja på ny bana imorgon istället för att stoppa här och nu...imorgon är mer överskådligt, mycket lättare. jag önskar jag kunde kontrollera situationens hetta lika väl som morgondagen. då skulle jag vara stark på riktigt nu fuskar jag bara. alla kan vara starka imorgon...

nu brinner laptoppen i knät under zebrafilten och jag har ont ont ont i magen

imorgon e en annan dag och då ska jag inte åka till jobbet i tofflor och mjukisbyxor


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Man tackar och bockar!

Postat av: Jenny

Får man fråga vad du jobbar med? Du verkar vara en sådan orginell, ogreppbar och unik liten prick..på gott, inte ont.

2008-03-18 @ 00:25:11
URL: http://www.jennyhelgen.blogg.se
Postat av: ronnie

Madde: jag är så stolt över dig så jag grinar
jenny: jag jobbar med typ allt men mest press och media just nu! vad gör du själv?

2008-03-18 @ 11:35:02
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Jenny

Ronnie: Ok, kul! Jag är en föredetta bartender:), men pluggar just nu till civilekonom.

Tjing:)

2008-03-18 @ 17:22:36
URL: http://www.jennyhelgen.blogg.se
Postat av: ronnie

jenny! hejja dig härligt avancemang!!!!

2008-03-18 @ 17:38:30
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Britishguyhomes

Very informative and enlightening website

2009-11-02 @ 14:35:20
URL: http://www.britishguyhomes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback