en sån här liten rackare...

image608

flög upp i famnen på mig när jag trippade hem genom skogen igår mitt i natten som vanligt...

vettskrämd yljamandes och darrande borrade den in huvudet i nacken på mig och kröp in i min stora luva. jag brukar dra till mig kattdjur i alla dess former men den här kissen var nog dessutom lite desperat. den vrålade av skrek och såg typ lika bortkommen ut som jag skulle gjort i ett hav av fotbollssupportar...

jag satte katten på huvudet och pratade lite med den. den satt kvar så jag fortsatte gå hemmåt...efter ett par kvarter fick den vittrning på nåt och skuttade ner, men jag hann inte långt innan den kom galopperande i full fart igen vrålandes och samma procedur upprepades och jag hade en katt i luvan igen. kissen följde med mig hela vägen hem så när som på de sista femtio metrarna, tror det är lite forbidden cat-area i vårt distrikt om man inte pinkat in revir redan så där drog den.

har sovit oroligt och drömt om kattskrället som säkert är jättelost och borttappad och kall därute...men jag skulle aldrig forcera en katt in i en lägenhet den inte självmant går in i och iochmed att den drog så dog mitt rädda-kattenmission lite där...

men ändå lilla kissen...

Kommentarer
Postat av: Ameli & Emelie

Jag hade blivit livrädd om en katt bara hoppat upp på mig. Haha! :P

Postat av: Elle.

Shit. Jag hade dött..Nästan

2008-03-29 @ 11:09:30
URL: http://hitme.blogg.se
Postat av: ronnie

men nääh jag blev ju jätteglad för sällskapet =)

2008-03-29 @ 11:55:42
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Sami

Ring mig nästa gång så tar vi den till katthemmet. Om den saknar halsband och är rädd så verkar den övergiven eller så har den kommit bort. Precis som min Sotis.

2008-03-29 @ 15:54:59
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Dom som snackar om att katter avskyr folk har noll koll.. Dom blir ju så ynkliga då dom är ensamma! Hoppas den kom till sin rätt, & hoppas du mår bra idag brüden!

2008-03-29 @ 18:36:15
URL: http://SkinheadBarbiedoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback