dubbelt tunnelseende...

Tack ännu en gång Varberg

Åt helvete med dig jävla Varberg

Jag har åkt tivolitunnel i två paralella kärlekstunnelbåtar, båda fullkomligt overkliga. En mardrömslik och en med fågelkvitter och valsång.

(MÅRTEN ANNA MÅRTEN ANNA MÅRTEN ANNA MÅRTEN ANNA...kärlke kärlek kärlek villkorslös jävla kärlek till hela dom alla dom hela maljebalje familjen och vad den innebär med vänner bekanta, katter kvalster och hundar och kaniner vad vet ja. man blir knasglad av att vara där bara. synd bara att det ska komma så mycket som stör.)

jag vet inte in eller ut eller upp eller ner nu. men igår var bra. jag lyssnade äntligen på mig själv och slet mig bort från allt vad saker under huden som kliar och sliter och tuggar fradga på mig heter. jag flydde till havet hittade den ensammaste mest öde och klippigaste spotten på hela varbergsbeachen och satte mig och glodde på himlen, på solen och segelbåtarna och en fyr tror jag jag hade i mitt synfält också. satt och glodde rakt ut och sket i allt annat än att där där jag satt just då var allt hundraprocentigt korrekt enligt alla mallar i världen och ingen ingen ingen kunde störa ta bort eller stjäla eller hälla äckligt klet på den stunden.

tack västkusten, tack havet!

sen gick jag några varv runt stan tills jag fick blåsor under fötterna, då tog jag en kaffe hos Glassmannen, hade egentligen kunnat äta mer glass men slog skallen i en espresso istället och gick sen några varv till.

LUGN...MÅDDE BRA

sen blev jag oerhört störd igen en stund av insikten att vissa männsikor helt enkelt stjäl och utsuger energi av sig själva som blodiglar utan att de egentligen kanske vill eller egentligen gör något fel. som gamla batterier som man inte får slänga i naturen för att det blir farligt då. obehag obehag obehag, fel fel fel. kände mig kvävd fast och låst men slet mig tillslut loss igen och slutade med att jag hade en fanatastisk kväll ute i bästaste bästaste människors lag...sörjde bara Glassmannens frånvaro och det uteblivna Popquizet lite men höll gott tillgodo med Fotboll, gamla bekanta och snakebites och sånna där västkussockerdrickor som alla tjejer verkar dricka i alla städer mellan helsing och göteborg...



kom hem sent, förbannade kaninhelvetet som envisades med att snurre sprätta runt som något tjackpåverkat fabeldjur och krälade sen upp dödstrött i ottan och satte mig på tåget för att åka helt i onödan åt massa fel håll för att möta upp Raaz Mataaz och få skjuts sista biten hem i cirkuspermobilen...

Kommentarer
Postat av: Glassmannen

Känns sådär att heta Glassmannen, men ok.

Hoppas att du hade det bra på västkusten och att du kollade på boxstensmannen "Varbergs kändaste snubbe", tragiskt va. Om du har kvar kaffe-kortet så syns vi snart, nästa gång ska du få en riktigt lång espresso och en stor kula saffran glass.



Ha det



Icecream man

Postat av: ronnie

Glassmannen: Du får heta vad du vill, =) men det blir för mycket distraktion i den där butiken med för mycket bra grejer på samma gång, estetiskt tilltalande espresso, glass och personal, så jag glömmer presentera mig ordentligt. så jag kommer tillbaka eller så får du la komma hit. var tog du vägen förresten???

2008-06-27 @ 10:05:15
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback