tillfredsställelse...



vilken terapi vilken lycka. jag har typ knullat mina demoner i häcken i köket.

det här kan bli bra det här kan funka. får jag göra det här en timma om dan e jag safe.

pratade med mamma i telefon som gav mig det eminenta förslaget att göra kycklingsoppa. hon känner mig moder. eller vi är hemskt lika hon och jag. när någonting är svårt reagerar vi i mani och barberi. antingen städar vi tills vi tappar huden på händerna och knäna blöder eller så lagar vi mat och slaktar djur. tänk vilket hustrumaterial vi är båda två. mamma är uppväxt på bondgård i södra polen så hos henne sitter det i sen barndomen. jag härmas mest och det funkar.

jag har dödat en kyckling nu för första gången i mitt liv sen hemkunskapen i åttan. och det var tjaaa. mycket tillfredsställande. med olika vassa verktyg hög musik och massa blod inälvor och fettslamsor och senor och kycklingsaft i hela ansiktet släppte ångesten ( där sänkte jag nog min hustrugiftasbort faktor något men skitsamma )

jag har slajsat, mördat slitit och rivit kött från det lilla kräket med bara händerna och tro mig, lejonet och katten och rovdjuret inom mig ville egentligen bara slita åbäket i tu med tänderna helst, men jag avstod enbart pga salmonellarisken som jag är hjärntvättad med sen fem år i danmark ( alla danska kycklingar har salmonella ALLA, så säger danskarna iallfall ingen spagetthi carbonara här inte)

nu mår jag bra.

slafset har omvandlats till kycklingsoppa som står på långkok med vitlök chili ingefära och cayenne.

fileéerna ligger i marinad till morgonsdagens picknickmission i vitan.

jag har egentligen inte lust att äta nåt utav det men att laga mörda och lemlästa maten är nästan bättre just nu än att faktiskt äta den.

annars känner jag mig otroligt ensam just nu. skulle vilja bjuda hem vem som helst på vad som helst. här finns liksom en uppsjö av allt.

Menyförslag!

hotellfrukost med tre olika sorters youghurt, vanlig och laktosfri och soyavarianten, färsk frukt, melon, körsbär, avocado, ägg, kaviar, pankaksingredienser, hembakt rågbröd som ligger på jäsning / surning

eller vad sägs om lunch? rökt kalkon eller chilimarinerad kyckling med röd quinoa, färska champinjoner, babyspenat och ruucolasallad, rödlök och riven parmessanost eller feta med rostade solros och pumpakärnor och hemmainlagda soltorkade tomater?

middag. ugnsbakad lax eller torskfilé med cashewnötstäcke med smak av ingefära chili och honung ( riktig honung från Linnsans landställe i värmland) med fullkornsbullgursallad och lite fräsch Sangria med vindruvor äpple och annans till?

drinksugen?

frozen margeritha på antingen jordgubb/ hallon eller mango / melonblodapelsin med en touch av ingefärssorbet.

buhu...och ingenting ingenting av allt det där pallar jag att ens drömma en halv mardröm om att peta i mig på egen hand.

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

nu åter till kycklingsoppan...

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter gottsomfan det där! Trist att det ska vara så jobbigt för dig att äta det... Skit också att man ska bo långt bort i lapphelvetet! Annars hade jag kommit och gjort dig sällskap och antagligen ätit upp det mesta för dig också =P

2008-07-04 @ 20:18:25
Postat av: Anonymous



Uh, minus till dig för det här, många, många minus !

2008-07-04 @ 20:43:40
Postat av: ronnie

Lina: you´re invited



Och hörru din bittra anonyma fjant, sluta va så uptight zucchini i röven och tala klarspråk eller kläm fram vad det är som e så jävla minus med lite hardcore brutal ärlighet. Rom byggdes inte på en dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback