söndagskval och stingsliga demoner...

jorå

visst går det allt går! i goda vänners lag som bjuder på så mycket livskraft och kärlek att man får tårar i ögat så går det. om man dessutom ser till att alltid ha lite bubbel i näsan, röd quinoa och grillad haloumi i en park så går det.

käkade middag med finaste lillasyster Tove och Carolicious i frdags och fick anslutning av
fröken Fridén och hennes urgoa roomie Katta. jag flippade lite sen..tror inte jag tål jägermeister flera dar i rad helt enkelt....

fick betala för det dan därpå...

men det blev vra tillslut iallafall för Carolicious räddade den döda katten som låg och skakade i vitan med en redig återställare på vaniljvodka och gingerale och snart anslöt fagra David  ännu fagrare Maria plus Mia och snyggaste morsan i stan fröken Kirsebom

grillade haloumi och lekte sjörövare och gick bersark på Katarina Bangata där det vankades cirkuskonster och chins in på sena natten....

i morse vaknade jag av att tråriga Niklas bygger brio och leker tufftufftåglek på en annars väldigt bekväm soffa på Ringvägen i samma klänning som jag vaknade brevid i en mjuk gästsäng på Gullmarsplan kvällen innan.

samma röst sa samma sak.

du borde skämmas dekadenta människa, åk hem lås in dig och ge fan i att övertrassera ditt livskonto mer nu.

jag spetsade den rösten med hembakta rågbrödsscones i lördagsmorse och med familjen Johansson Kirseboms dödsbröd imorse. det behövdes efter att ha vinglat runt som bambi i för höga skor och gjort snabba visiter på F12, Village och Sturehof...så snabba att de inte ens räknas faktiskt...

söder glöder har varit mitt tillhåll de senaste dygnen och jag har drivit runt som en förtappad synthare på festival och gjort avtryck i marken längs med mälarviksstråken runt hela stan.

vägrat cykla hem och dö, har strukit runt som en katt och legat och lapat sol i Vitabergen och käkat glass till frukost lunch och middag istället.

idag gjorde jag och C och B en avstickare till Boule och Berså för att titta på båtar och njuta söndagssol. såsade sen en stund på Nytorget...



samlade energi och epelade sen minigolf i Blecktornsparken där fagra Mia anslöt och när vi bara hade en bana kvar gjorde ännu fagrare David ett litet gästspeloch plötsligt så satt vi på en uteservering igen. Mia avvek efter lite köttbullar på Snottys och jag försökte vara stark och skippa ölen och tog en aspartambombad youghurtglass från sjuelvan istället...

det funkade i en timma. söndagsölen ville bli drucken och efter två timmars vånda så var jag ett lättövertalat kolli och vi hamnade tillsist på Bröderna Ohlssons som vanligt på söndagar där jag träffade finaste brorsan Damon som faktiskt varit så jävla mäktigt superduktig och hållt sig på vita linan i tre veckor!

Hejja Brorsan!

jag petade i mig en päroncider och sen fick det va nog på dekadens för dagen och nu e jag faktiskt hemma igen.

lagom sleten men inte överdrivet

ska försöka sova nu...sova nykter somd et så fint heter. blir nog en mardröm ellet två...

aja fin helg iallfalla finfin helg

men jag har saknat buksyster lite faktiskt.... Bea kom hem nu tycker jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback