inspirerad till en fråga om food hangups...

om man ens kan tänka på mat efter att ha utplånat slakthuslukten?

oh ja! det kan man! ;)

tur för er som läser uppifrån och som inte lever i mitt nu...

ah ja blev lite inspirerad av
Pyttis-Annas Food Hang Ups inlägg!

jag har ju ganska många sånna även om jag inte är lika manisk längre...men mitt liv skulle inte bli det samma känner jag om jag var tvungen att leva utan

Saffransglass
Wasabiärtor
Frozen Margeritas

lägg till lite kyckling, halloumi, danskt rostat rågböd och avocado och soltorkade tomater till det här och jag kommer aldrig be om något mer i hela världen...inte ens champinjoner...

kanske lite kall skumpa ibland iofs och kaffe på morgonen med soyamjölk eller laktosfri mjölk och jordgubbar och vattenmelon och nybakta croassineter med smör och marmelad och vaniljyoughurt och lönnsirap och dinkelmjölspankakor och spenatstuvning ägg och blodpudding...parmesanost, ruocola, rödvin och cigaretter...

sen e jag safe...kanske =D

fast den knallstarka chilioljan med soltorkadtomatpasta och vitlök sörjer jag än idag...måste ringa gamla kocken och be om receptet.

annars vill jag sova snart

e mycket trött efter att ha banansovit två nätter på soffan.

trött lite frusen men lycklig och varm i själen...

men foodhangups var det ja....

när jag var liten åt jag i en period enbart frallor med glada kossanmjukost på och drack te med asmycket mjölk och honung till frukost tex och så älskade jag friterade calamares med pommes och aioli. dvs jag var som lyckligast under vattenfestivalen på sommarhalvåret typ =)

kom igen ge mig ett foodhangupminne eller nån tix fixgreja från nutid!

Kommentarer
Postat av: elin

ronnie, jag älskar din blogg! ditt skriftliga jag, som ju är det enda jag känner till, är så himla skönt o bra. Du kanske inte håller järnkoll på alla läsare och jag kommenterar inte så jätteofta, men jag har faktiskt hängt med här sen din köpenhamnstid :)

Postat av: ronnie

åh elin va kul att höra!



jag ska bli bättre på att hålla koll på mina läsare promise! känns helt overkligt att så många varit med mig så länge.



härligt att få lite mer nyans på vilka ni är!!!!



kram

2008-07-07 @ 19:39:46
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Saken är den att jag gör det redan, jag har alltid gjort det, bara att jag har klarat mig utan/med lite mat. Nu ska jag ge upp det hux flux :/



Jag vet att mycket kommer bli bättre när jag blir frisk men jag känner mig inte redo att lägga ner så mycket tid som det faktiskt tar från allt annat.

2008-07-07 @ 21:24:23
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

jag ahde en period när jag var luiten då jag kastade mestadelen mat under soffan..ibland önskar jag att jag fortfarande hade lite av det i mig..istället för att kasta i mig all mat..haha.



mmm wasabiärtor...

2008-07-07 @ 22:53:02
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: ronnie

anna: va vad skumt??? minns du varför??? vad tänkte kände du iför det liksom =)=)=)

2008-07-07 @ 23:08:55
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Lina

Gravid-cravings; mannagrynsgröt utan något som helst till, bara torr och klibbig med lite skinn på (urk), piggelinglassar i massor och solhet gammal, riktigt gammal, dammig bil. Fast bilen åt jag ju i och för sig inte på, den satt jag bara och luktade alldeles salig i...

2008-07-08 @ 11:45:29
Postat av: ronnie

grötskinn e bland det godaste som finns ju...näst efter varmchokladskinn det är ännu godare =)



bilgrejen freaks me put lite haha

2008-07-08 @ 12:10:03
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Billie

Jag har en liten fab (nåja, hade i alla fall) för burkchampinjoner. Julen 1992 var det enda jag önskade mig en stor burk med champinjoner. Gissa om jag blev lycklig när jag fick en :P



Annars älskar jag kokosköttet i kokosmjölk!

2008-07-10 @ 18:15:52
Postat av: ronnie

åhhhhhh burkchampisar....



addict!!!



jag skojar ju inte när jag säger att javde på det ett tag ;)

2008-07-11 @ 00:31:57
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback