Vitlök och garderobsutrensning...

Känns som jag rensar ur garderoben varje dag...tar det aldrig slut? Jag rensar och rensar och slänger och slänger, gallrar raffsar och krafsar och har mig så det yr gamla stayups, randiga strumbyxor och rosa små microtrosor och glitterstring och behåar åt alla håll...jag svänger mellan nostalgi och äckelkänslor

åhh...titta ronnie...dina gamla favoritknulltrosor

men bleeh, den hotpantsen bodde jag fan i en vecka på gotland...eller var det en hel sommar...

shit vems behå är det här är den min...såå stooooor


vartenda litet plagg, varenda liten trasig strumpa har fan sin egen lilla anekdoti...de med dåliga anekdotis ryker raka vägen ner i papperskorgen oavsett skick. de med bra anekdotis får ligga i traderakassen och kanske bli någon annans favorit stayupsknulloutfit vad vewt jag....det finns så mycket små horny teenagers där ute utan cash som säkert skulle offra sin veckopeng för mina gamla leopardstrumpbyxor så ni anar inte.

har dessutom ätit tå vitlöksklyftor idag...jag vet inte varför...det bara hände...vitlök och gambas och quornfilé i nåt slags försök att upprätthålla ordning i kaoset. jag har käkat så dåligt hela veckan att jag blev helt rädd när jag blev mätt...trodde att jag överätit hetsätit, ville plötsligt kräkas...sen fattade jag att det bara var vanlig mättnad...låg och krampade en timme på soffan, ville dö en smula sen började jag rensa garderoben...riva ut, röra om, bygga nya system...

vem fan försöker jag lura liksom. bara för att alla mina randiga stikade koftor ligger i samma hög nu så betyder inte det att jag lyckats packetera in och sätta mina små monster på plats längst bak i hjärnbarken...inte en chans. och vitlökssmaken i munnen påminner mig om känslan av övermättnad...går inte att borsta bort den känslan ens med tandkräm nu även om den snart är helt borta. jag kommer vara ballong, gigantor och etremt svullouppblåst hela kvällen iallfall...så sorgligt...och då har jag redan räknat bort eventuell middag...det är inte meningen att jag ska få äta mat...inte gjort för mig...gjort och till för andra...jag kan helt enkelt inte hantera skiten...ge mig piller, välling och kapslar istället så ska jag nog visa er att jag kan klara mig galant på bara det...

om en och en halv ska jag vara hos Emelie och blanda drinkar...då vill jag inte vara en ballonguppsvälld vitlöksklyfta, då vill jag vara Ronnie...men vägen dit är lång..vägen från vitlök till Ronnie är alltförlång för att hinnas med på enoch en halva...och om jag går ut ikväll så kommer den vara ännu längre imorgon...tills jag är männsika igen och ännu mer ångestig...

människor är som vitlöksklyftor, små tjocka ettriga och illaluktande

jag vill vara en drink, en passion margerita, iskall, stark och rivig...

Kommentarer
Postat av: Sami

Nu börjar jag bli arg på dig.

Ses imorgon?

2008-01-19 @ 00:42:09
Postat av: Maja

Som jag skrev i min blogg, ifall du hade läst ordentligt, så kom jag inte så långt att jag fick uppleva det dåliga. Däremot har du fel. Anorexi är en ätstörning som sitter i huvudet. Även om man inte är jättesupersmal så kan ätstörningen sitta i huvudet.

Postat av: ronnie

sami: ska inte du till madde???
maja. jo jag läste din blogg noggrant och jag har inte fel i det jag skriver. det är skillnad på ätstörningar och ätstörningar...anorexi är anorexi enligt vissa mallar och symptom det är detinte jag som bestämt...

2008-01-19 @ 14:16:36
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Jakubcarmen

Very well done. I enjoyed the site.

2009-05-04 @ 11:24:17
URL: http://jakubcarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback