Storlek 24 i jins and proud about it!

Carolina Gynning i all ära...me like her, actually me like her a lot...men jag reagerade ändå med bister min och gnisslande tänder när jag läste hennes krönika i Punk.se häromdagen.

Det var mest bla bla och ärlig nervositet inför nya talkshowen /programmet som faktiskt fått riktigt bra kritik av både media och allmänheten. Men skitsamma i det, det var inte det jag ville skriva om...

Jag skummade hennes text och som vanligt så reagerar min lilla överhettade hjärna direkt när den läser något i stil med

"...och ja bla bla innan intervjun med den och den, stressad som fan, tryckte ner mig i mina tightaste jins för att träffa den och den på grandios buissneslunch och aj aj men vad gör man inte för att få ha storlek 24 i midjan..."

QUÈ?
WHY
VARFÖR?
POTSCEMO?

Inte fan är det väl inte bara jag som reagerar och stannar upp här...

Varför måste carolina Gynning skriva så? Självbekräftelse? Osäkerhet? Som ett "jag har minsann 24 i midjan iallfall så om mitt program går åt helvete så ska ni inte tro att det är för att jag är en fet latmask iallfall eller...?

Hursomhelst så gör en sån liten grej att tusentals och åter tusentals tjejer stanna upp och tänker te...

"24, har hon verkligen 24...shit, hon e ju lång också...säkert en och åttio...men jag då vad har jag säkert 28 och då e jag säkert ett par cem kortare dessutom...fuck i am fat!!!!..."


eller

"24, no way att hon har 24, varför ska hon skriva att hon har 24 för, det är ju omöjligt, ingen sådär lång kan ha 24 bara sådär..eller vänta har hon verkligen 24"


någon kanske tom tänker

"fy fan va vidrigt äckligt smal hon måste va om hon bara har 24 i jins bläh"


skitsamma vad ni tänker...men det sätter ju grieller i huvet på många iallfall. när jag var 15 bast var alla som hade över 25 i jins tjockisar och skitäckliga fetton...jag levde på en halv banan och en youghurtglass från seven eleven om dagen kompletterat med 20 koppar svart kaffe och tonvis av cigg så mina 24 jins hängde som slappa stomipåsar i röven på mig så jag var safe.

men jag kommer ihåg att just den där tanken föddes i just en skvallerblaska, för att nån tuff kändis kläckte ur sig vad hon hade för storlek eller neeeh det var nog vikt som räknades på 90 talet... hon sa vad hon vägde och jag vägde bara fem kilo mindre så då måste jag ju va skitfet...även fast hon var skitsmal...

ser ni logiken?

nej inte jag heller, men för min då ganska söndersvälta femtonåriga hjärna var det hur logiskt som helst...

så jag fattar inte. Gynning? Why? vad är poängen med att det är så ballt att kunna klämma ner sin stjärt i ett par size zero jins? Det är ju inte därför vi gillar dig! men någonstans så måste till och med tuffa Carolina Gynning som har trettontusen tuiffare attribut än sin minimala röv att komma med, hävda att om alla andra kort spelas bort och om trojas murar faller då jävlar ska vi bara veta att hon är safe hon med ändå, för hon har 24 i jins. Hon har det största trumfkortet på hand. Så om bubblan spricker och allt går åt helvete så är hon smal iallfall

HUR IN I HELVETE KAN DET RÄKNAS SÅ JÄVLA MYCKET? VAD ÄR DET I SMALHET SOM VI VÄRDESÄTTER SÅ HÖGT? VEM IN I SATANS GATA HAR HITTAT PÅ DET HÄR???

jag sliter mitt hår slår huvudet i väggen och ger mig själv blåmärken i själen.

Why Gynning WHY???

image561

jag försöker se genom linsen om det är någon skillnad...men nej..jag har storlek 48 i jins MINST och väger 180 kilo och idag har jag ätit motsvarande 17 hamburgare säkert om man slår ut det...

kan ni se det? kan ni se det jag ser?

Kommentarer
Postat av: Majs

Det blir obekvämt för omgivningen om det skulle finnas för många "överviktiga"

Postat av: ronnie

jag säger som bertstjärt i berts bravader (mycket bra bok måste låna om)

om man äter för mycket pommes blir man så fet att de tillssit måste göra om sätena på bussen och då måsta mamma och pappa betala mer i skatt för att göra om alla bussar och då blir de arga och så får jag mindre veckopeng så det ärhelt enkelt inte värt det!

2008-01-17 @ 11:47:17
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: emma

japp satt själv och läste hennes lilla krönika innan jag skulle se programmet och väl under programmets gång kunde jag bara stirra mig blind på hennes midja/underkropp för att tolka om de kunde stämma. Osmart drag av gynning, osm jag ju också gillar skarpt...

2008-01-17 @ 13:14:30
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: Anonym

fan jag visste det dumma gynning!!!

(...åh emma du e finast bara så du vet!!!!)

2008-01-17 @ 14:28:22
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Ruby

Vilken bra text! Skicka den som motkrönika till punkt.se. This one has to become offentlig, denna skall krönas!

2008-01-17 @ 16:48:14
Postat av: anna

hon uttalade sig väl dessutom i aftonbladet igår att hon är så sjuuuuukt smal nu och att döden är nära i o m att hon fyller 30...jissses..

fast tja...jag får liak mycket komplex av hennes uttalanden som att se dina ben på denna bild ronnie..och det är inte meningen..men jag får det i alla fall..

massa kram

2008-01-17 @ 20:14:32
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: hannah

Så sant som det är sagt (skrivet?).. Fan, Gynning som är så mycket mer än ett par 24or.

2008-01-17 @ 20:30:55
URL: http://dekadensab.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag är försiktig, tack att du bryr dig. Grym blogg by the way!

2008-01-17 @ 21:00:54
URL: http://thingirl.blogg.se
Postat av: Mad's

Och jag som gillat gynning just för att hon har lite "go' å gla' kexchoklad"-känsla över sig. Där rök ju det...

2008-01-17 @ 21:52:06
Postat av: AnnaStina

Jag har inte upplevt Gynning som överdrivet mager, så om hon har 24 o jag 26, då måste ju jag se överdrivet FET ut!! shiiiit! fy f*n, hoppas hon ljög... =/

2008-01-17 @ 22:34:46
Postat av: ronnie

annastina:thats my point right in your face...
anna: jag vet, dey är samma form av provokation fast ärligare
ruby: okej jag gör det!
hannah: ja som fan att hon är önskar att hon fattade det själv så hon slapp hävda sig på ett så trist sätt liksom =(

2008-01-17 @ 23:25:36
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: ronnie

anna: får du komplex? underbara fantastsika framgångsrika begåvade du får komplex för att se mina äckliga demonben? vi kan byta! jag kan byta mot att få
dricka en kaffe latte en endaste gång utan att känna att hela min själ vill självdö och kräkas sönder sig själv i ångest. jag kan byta mot att få vakna en endaste dag och känna att jag är värd ett värdigt liv. jag kan byta mot ett tuggummi, en halspastill med salmiaksmak, mot en gammal skorpa mot vad du vill...för de där äckliga ångestbenen är anledningen till att jag sabbat hela mitt 25 åriga liv. om jag sket i mina ben hade jag varit cirkusartist idag, cirkusartist och showat jorden runt, journalist, levande och kanske lite glad ibland... och inte bara en värdelös förtappad vidrig självhatanade anorektiker besatt av mat och jävligt hungrig hela tiden...

jag riktar mig inte bara till dig genom mitt svar nu men jag menar det verkligen, jag byter gärna mot vad som helst faktiskt...bara jag slipper mina jävla ben...

2008-01-18 @ 00:24:43
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Sofia

Så fenomenalt jävla bra skrivet!

Och jag gjorde precis som Emma skrev ovan. Till slut var jag faktiskt tvungen att byta kanal för att jag höll på att bli knäpp. Vilket iofs var väldigt synd för jag gillar Gynning även om jag nu på sätt och vis tappat lite av respekten för henne...

2008-01-18 @ 09:35:00
Postat av: Anonym

carolina gynning har INTE 24 i jeans, och on´m hon har det så är det hon som är är läskig! det är verkligen inte fins att vara så smal! för att inte tala om ohälsosamt. denna blogg kommer jag inte läsa fler gånger, för personer med ätstörningar vill nog bara ha uppmärksamhet i botten.. jag hoppas du är ironisk när du säger att du har fula ben för du är jättesmal och ser helt normal ut! ha det bra!

2008-01-21 @ 23:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback