Don´t stay out to late if you´re sober...

känner ni känslan...

klockan är över tolv och du har inte riktigt lyckats få till den där kalasfyllan. fan, du fegade lite väl mycket med ölen, sparade dig för länge och plötsligt står du där mitt ute i lönehelgsvimlet och ser, MED ÖPPNA ÖGON SER vad som egentligen försegår i stockholms karga nattliv...på bajsbåten som ligger nere i slussenströmmen ser man extra tydligt...sterotyperna...jag är alergisk mot sereotyper

Blattegänget
hittar du uppe på scenen eller på gogo-pelarna om det finns sånna. Bär jeansskjortor eller wifebeaterlinnen, har stabbiga armar och ben, nån tatuering och helt säkert en partvisselpipa i käften...de äger stället, de e kungar på båten och de har näsan i vädret och shejkar så svettpärlorna sprutar över resten av dansgolvet...om du vill skaka rumpa och ha kul är det de du ska ansluta dig till.

Slajmosarna
skumt släkte som sitter för sig själva strategiskt utplacerade så att du måste möta deras hungriga dregglande blickar överrallt precis då du inte vill. har ofta ena handen lite halvt nerkörd innanför byxlinning i och sitter ofta och skrevar brett med benen i bakåtlutad possition med ena armen sådär ormigt utsträckt så att den ser uta att inramar hela baren

Svennebananerna
Rödsrprängda ögon, glansig blick efter för mycket redbullvodka och tequilashots. De försöker impa på dig genom att bjuda dig och din polare på en öl...om ni kan dela på den alltså...annars blir det för dyrt. Oftast hör man inte vad de säger när de försöker konversera med dig. Svåra att undvika och oftast efterhägnsa då lillhjärnan befinner sig i ett skede som inte längre förstår klara signaler som total ignorans eller att du skriker NEJ JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT PRATA MED DIG i örat på dem.

Snyggingarna
Egentligen är de för bra för att hänga på det här stället och det markerar de genom att behålla vissa av ytterklädersasseccoarenra på. Du hittar de mellan baren och entrén i vinterparkas, halsduk eller skinnvantar. Allt för att signalera, jag kom nyss och stannar nog inte, eller jag ska bara ta några järn sen drar jag igen. om du spanar in någon av dem, don´t worry...de stannar till stängning men kan va lite knepiga att få kontakt med då de gärna smsar eller pratar i mobil med jämna mellanrum för att understryka faktumet att de egentligen inte hör hemma där.

Gräsänklingarna
Finns utspridda överrallt och du känner igen de genom att de HÅNGLAR. Men inte sådär pargullehångelhånglar, nej de trycker brudarna desperat mot sig, har klaröppna hungriga ögon och söker redan sitt offer eller något bättre gärna två meter bakom ryggen på tjejen de är i fullgång med att slafsa i sig.

Paren
Beöver ingen närmare presentation, brukar va rätt lugna och hålla sig i hörn, eller upptryckta mot väggar. Stör oftast inte resten av partyklientelet sålänge de inte ockuperar bästa borden eller nåt annat almänt hangoutarea...brukar gå hem rätt tidigt.

Blondes have more fun
Tjejer och Killar som ser ut som Danny Sacuedo lillkusiner eller fanclub. Känns igen på sina vita leenden, platinablonda välstylade frisyrer och luktar högst sannolik "flowerbomb" eller något annat dyrt från NK´s parfymavdelning. Håller sig ganska mycket för sig själva, beter sig som flockdjur och har egna ringar på dansgolvet där de markerar revir genom att lägga alla sina väskor på hög i mitten.

Småbarnsföräldrarna
Antingen är de de som du i sista sekund räddar från att trilla över bord ner i strömparterren eller så är det de som håller hög standard och faktiskt vet hur man beställer något som inte är eller liknar en sliskig tequila sunrise i baren. Det här är en svår grupp som alltid ger sig 17 på att ha jävligt kul. Oftast går det bra och de håller statusen på stället uppe, ibland går det lite för bra och du får skicka hem de i taxi.

17-åringarna
Behöver ingen närmare presentation, de kräks efter tolvslaget och somnar inne på toaletten, gråter så sminket sprutar och bråkar med sina respektive på telefon hela kvällen.

Brudgänget
Lite för tighta jins, lite för små outfits, lite för mycket brunkräm i fejjan och på tok på tok på tok för mycket rouge. Jag har aldrig själv pratat med en sån så jag vet inte hur de beter sig, dessutom så har jag ett filter inställt som sållar bort de ur mitt synfält när jag går ut så jag ser de sällan eller nästan aldirig ...ptjaa förutom efteråt förståss på alla mingelbilder i skvallerblaskorna...

The roadkills/ branschfolk
Återfinns med högsta sannolikhet där de känner sig som mest trygga. I BAREN!. Ibland skuttar de runt lite spastiskt på dansgolvet om det spelas riktigt bra musik men oftast så håller de egen fest ståendes vid bardisken där de dricker fernet efter fernet till stängning eller snabbt försvinner i taxi till nästa pitstopp.

Vilka är ni i nattklubbshierarkin????


Kommentarer
Postat av: anna

jag brukar väl vara en blanding av den soms tår för sig själv och ser dum och ensam ut tills nån kommer fram och frågar om jag är ensam och ledsen eller så blir jag för full och dansar som en galning och blir smått vulgär..

Postat av: ronnie

meeeen ja tror du e partyprinsessan i finast kläder som alla är avundsjuka på...

2008-01-27 @ 10:03:27
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag är en sån där med riktigt blont hår, ett riktigt ljushuvve :D det lyser om mig när jag kommer gåendes, så blond är jag!
Oftast shakar jag min lurviga på dansgolvet men när jag blir för full kan man hitta mig lite varsomhelst

2008-01-27 @ 18:35:20
URL: http://www.jl.webblogg.se
Postat av: Tina

Fast jag aldrig jobbat på krogen, nog fan står jag i baren och älskar Fernet... hm. Men undviker stan en lönehelg, orkar inte med alla människor. Paniken är svår nog att handskas med ändå, skulle bryta ihop totalt om det var människor överallt... Kram!

2008-01-27 @ 20:21:53
URL: http://lunenoire.blogg.se
Postat av: ronnie

jessica: jag tror du e skitrolig, dig vill jag leka med nästa gång jag går ut och så får du avslöja bästa tipsen på bästa silvershampot...jag har alltid velat bli blondi
tina: du verkar va en smart tjej...smartare än vad jag varit den här helgen iallfall

2008-01-28 @ 00:23:32
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback