jag fångade snön...

vaknade tidigt

vaknade orolig

känner mig instängd och inlåst när det är så där kallt och blåsstormigt ute. påminner mig om köpenhamn förra vintern när jag befann mig i ett konstant darrande huttrande skal som vägrade bli varmt. får flashbacks från en tid där jag hade som enda mål för dagen att gå de tvåhundra metrarna till affären för att panta burkar och köpa mera frysta jordgubbar och konserverade champinjoner...

om man ser tillbaka så har jag kommit rätt långt. jag har kommit rätt långt samtidigt som jag har kommit ingenstans.

idag fångade jag snön iallafall.

plötsligt var det inte kaotiskt yrväder ute, bara vitt stilla och ljust...då gick jag ut...ner till sjön som var grå och ensam...lite som jag...sen gick jag hem och la mig med nya boken och när jag tittade ut genom fönstret nästa gång var allt det vita fluffiga borta igen...att det kan gå så snabbt...

lite som igår...när jag gick hemifrån ångrade jag att jag tagit praktiska regnparkasen till Modemässan istället för snygga hundtandskappan och sen när vi springer mellan stureplan och tegnérgatan så befinner vi oss plötsligt i sibirien och jag tror seriöst att mina fingrar ska trilla av...senare på kvällen på väg från färgfabriken till söder mälarstrand så är vi på antarktis och det är så kallt så hjärncellerna fryser i skallen och jag inte kan tänka klart. på väg hem från åsögatan och bimbadgen så letar jag i hjärnbarken efter information till varför jag inte plockat med mig isbroddar, isspik och andra nödvändigheter för att ta sig upp ur en isvak, för stigningen av götgatsbacken klockan två igår natt var en utmaning likvärdig en mission för Göran Kropp (Knopp...dog han förresten?)

hem kom jag iallfall
hem fick sova vakna och nu har jag tagit mig runt mälarviken igen

fast jag har inte tittat ut genom fönstret på en kvart säkert...blommar det är det vår?

Kommentarer
Postat av: emma

det ser nog mest ut som nån har kört en mixer och gjort smoothie av alla möjliga väderslag?
Odefinierbart sörjigt.
De vet du nog vid detta laget men jag bara älskar ditt skrivande..och tycker du gör så jävla bra ifrån dig utifrån det du oftast skriver...
men du är så hård mot dig själv (mm surprise surprise).

Postat av: Mad's

Ja fyfan. Igår gick jag ut med tanken att lite väta är ju chill, jag behöver inga bytesskor, ballerina pjuck i gummi går ju skitbra. Sen blev det kväll. Sen blev det snöstorm. Sen var de skorna mindre chill att pulsa i till huvudstas tunnelbana i ett försök att komma tillbaka till civilisationen och uppvärmda gator. Mind-note till annan gång, lila är inte en passande färg för mina ben.

2008-02-03 @ 21:42:57
Postat av: anna

gumman..inom en snar framtid..som är vår..kommer vi ses.

2008-02-03 @ 21:51:43
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: ronnie

emma: tack tack tack tack tack du e bäst sötast och finast
mad´s: var du på syntax? två av mina polare trillade förbi men sa att det var rätt undermåligt...tänkte på dig men som sagt hade hela kvällen fett bokad =)
anna: JA VI MÅSTE!

2008-02-03 @ 22:51:38
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Majs

Jag längtar till våren :)

2008-02-04 @ 13:40:51
URL: http://www.gaykvitter.blogg.se
Postat av: Mad's

Hah, ja jag var där, som varje syntax X]
Och enligt mig var det ett av de tokigaste syntax ever! Fast tipsrundan var onödigt svår. Galet med folk, och freakin 3 fotografer, det brukar knappt vara en :/ Hoppas du trillar in på en annan syntax ^^

2008-02-04 @ 16:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback