den lite småbusige Alex Schulman...

Gårdagens mest kommenterade och lästa artikel på Dagens Media tog upp Alex Schulmans genidrag att registerera domänen TV4sverige.se i syfte att kunna skicka mejl i egenskap av fiktiva användare fast med kända svenska tv-profilers namn till exempel...

I ett mejl till Leif Pagrotsky skriver en fiktiv Lennart Ekdal:

"Hej Leif! Sitter och slöar till på jobbet. Tar en "paus" om man säger så. Hakelius är på långlunch och själv sitter jag här och Youtubar. Vilken smältdegel! Kolla in den här länken, till exempel: http://youtube.com/watch?v=c74-1-LGXAU

HAHAHA! Är det inte förbannat jävla roligt. Vilken är din roligaste youtube-länk?

Lennart Ekdahl"

Leif Pagrotsky svarar:

"Hej Lennart, Detta är min bästa, kanske nåt för dig också, vi är ju båda i branschen...

http://www.youtube.com/watch?v=SJ_qK4g6ntM

hälsningar Leif"

Varpå den fiktive Lennart Ekdal replikerar:

Boooooooooring!! Väck mig när klippet är klart.

/Lennart"

bus är kul, i say no more...folk som vågar busa utan att kasta sand i ögonen på varandra i sandlådan ska ha en eloge...öppet ärligt bus är det bästa buset.

dagens öppna fråga

varför heter det att "tanken slår en förresten"...betyder det att det ska göra ont varje gång man tänker...eller att man inte tänker ordentligt om det inte gör ont?

dagens anekdoti

i Moskva för cirka sisådär exakt ett år sedan träffade jag på vår kortväxta kulturminister på en svartklubb där alla åt saltgurka och smetana till sina vodkasnappsar. det var på den tiden då jag alltid gick runt med extensions under fötterna (läs; skyhöga monstertruck platåskor). Leif som inte nådde upp till baren i sina Armaniloafers i tibetanskt buffelskinn fick låna mina 18 cm höga Swear-pjuck en stund för att känna på det ljuva livet över en sjuttio för en gångs skull...tillåggas bör att killen blev så kär i dem att jag fick slåss som en hyena för att lyckas byta tillbaka under kvällen som snart blev till natt som blev till morgon...och det var på vippen att jag förlorade mina favvopjuck i utbyte mot Leifs lite småsvettiga läderhistoria...

det var dagens anekdoti. tänk på det nästa gång ni har tråkigt Leif Patgrotsky i mina 18 cm Swears eller Jag i loafers...jag vet inte vad som är roligast faktiskt...

Kommentarer
Postat av: Mats

Det gör kanske ännu mer ont på engelska: The thought strikes me. Tänk vad ett framrusande bowlingklot kan göra med skallen.

2008-02-06 @ 18:02:08
Postat av: Pejtröö

Menar du att det inte finns fotobevis av denna fantastiska story?! ååå om man ändå hade fått se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback