Hjärta hjärta estocholmo...

helvete vilken vacker stad jag bor i!

och fy sablar vilken fin dag.

trots krämpor i magen som är så jävlqa fuckad att jag vill skrika rakt ut hela tiden så var det en fantastisk promenad...jag och Linnsan gick över Årstabron ner till Hornstullsstrand mot Skanstull in till Söder tog en runda upp till Nytorget där vi käkade årets första och dyraste glass (tre kulor för 40 spänn) och gick sen hem igen via vackra vackra Katarinavägen Hornsgatspuckeln där vi införskaffade sen länge uppdrucket Söderte och sen promenerade vi en omväg via Tanto och sen upp över Årstabron och hem igen....

image611

Östersund må vara vackert men jag hör hemma här...kanske för att jag varit iväg så länge och inte kännt mig hemma någonstans på så många år och nu äntligen har hittat någon form av rutin och trygghet i den här stan. fast mycket händer ju hela tiden här också och jag står fortfarande på huvudet i allt vad planera längre fram än en månad i taget heter...trivs rätt bra med det just nu. i nuläget är jag öppen för allt. allt går bra. jag kan allt så är det bara. frihet. frihet och jävligt mycket driv...farligt men bra!

(fan nu bet jag hål på en multivitamintablett fyhelvete vad illa det smakar)

ikväll ska jag jobba igen på Mosebacke klubb Yes ikväll...massa hiphop tuffingar med mycket pengar förhoppningsvis...nån sneakersandstuff fest dessutom i samma veva så det lär bli drag som fan! KUL!

imorgon måste jag seriöst fasta om jag inte får ordning på magen, pallar inte att gå runt med gravidmage en dag till...jävla östersundssockrade mördarbaguetter jag får ont av att tänka på dem....

well ha en bra lördag alla som kan (speciellt soffipropp och gänget som jag bangar dels av återhämtningsskäl och dels av rädsla) jag är inte i form för att festa just nu tror jag och med soffipropp brukar det gå rätt vilt till... ehum...darlign älskade soffan...usch har dåligt samvete men jag tror hon hajjar...hon känner mig lite för bra för att inte hajja...och snart snart snart så kommer jag ut dit...och hänger på altanen och blandar lite goda drinkar...


Kommentarer
Postat av: sara

Hej Ronnie. Jag lider med dig, hoppas magen lugnar sig. Jag har läst din blogg i några månader nu och kalla mig trög om du vill men jag har lite svårt få grepp om vad du gör? Alltså, workwise. Såg att du varit norröver på färgfabriken men vad var du där i egenskap av? Jag är bara nyfiken, du verkar va multibegåvad. En fråga till:hur ofta är folk på dig för din vikt och hur reagerar du då? Jag tycker det är asjobbigt när folk kommenterar min vikt. Kramar och må bättre snart! Sara.

2008-04-06 @ 09:49:26
Postat av: ronnie

Hej sara!

jag jobbar med lite allt möjligt. mest presskoordinering och marknad just nu. uppe i Östersund så roddade vi ju ett stort event med öppningen av en ny konsthall där det var massa konstnärer på plats som skulle tas om hand beträffande logi, representation och party vilket betyder allt från att se till att de är på rätt plats vid rätt tidspunkt, får träffa journalister så att de och vi får publicitet samt att de ska ha kul och festa på kvällarna.

ananrs så extraknäcker jag lite som bartender ibland mest för att jag tycker det är kul sen har jag jobbat lite som agent och producent, har jobbat lite med casting men är egentligen journalist från början som lämnade jobb och pojkvän i sverige för att testa på en karriär som cirkusartist i danmark ryssland och kanada...sen blev jag sjuko ch fick sluta...nu gör jag allt utom cirkus!

Postat av: Sessan

Öresund is the shiit! Kul att du mår bra idag!
/Sess

2008-04-06 @ 15:40:17
URL: http://sessansally.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback