Äntligen nu fattar jag...

var för jag är på så bra humör idag!

>>>>KOLLA
HÄR nu e de tamejfan vår på riktigt!

sov länge i morse och gick upp och körde lite morgonpilates innan frukost, skönt.

knappade lite på datorn och tjongade iväg ett mejl med tre snabba frågor, sekunden efter brummar det till i fickan och där ramlar svaren i via sms...tekniken går framåt...kul eller skrämmande i dunno...

hoppade sen iallfall i mina äckligt sönderslitna sneakers som någon borde tvångsomhänderta och låta vila i frid snart...

solen tittade faktiskt fram ett par sekunder under den där första och bästa sträckan som går genom skogen. Upptrampat och lerigt och jävligt varför ska det va så svårt att gå en ny väg? Även om det är lervälling och halkbana så är man så jävla inrutad att man per automatik bara vill gå där det är som jävligast istället för att se sig om efter nya stigar och alternativ! Varför?

fick glida på tvären hugga en gren med videungar och trillade nästan på näsan ner i forsen men det gjorde inget för solen sken ju och fortsätter denmed et är min väg upptorkad och torr snart och då kan jag gå där hur mycket jag vill...

sen började det regna såklart igen, men vem bryr sig.

kom sent och ska nog gå tidigt.

ska jobba ikväll och vill inte vara fröken bitterfitta i afton. föredrar att faktiskt ge bra service när jag jobbar frivilligt med service för att jag tycker det är kul.

borde äta en glass nästa gång solen tittar fram men det hinner jag nog inte förren på lördag. fast åh underbara lördag. då kommer en sån där fantastisk och borttappad med absolut inte bortglömd kär gammal vän på besök i stan. en sån där vän som man bär med sig i innerfickan på jackan 24 / 7 även om man kanske inte tänker på den särskilt ofta så är den alltid där.

fast vännen är vegan...finns det veganglass på strut någonstans i stan eller är det kört med glassdejt om det är fint väder? var går man med veganer? inte skansen va? fan jag vill gå på skansen och mata björnarna med torkat renhjärta! eller gå dit och hoppas få höra älgungarna bröla...har ni någonsin hört en älgunge bröla...surrelaistiskt makalöst kul låter det om småglinen!

jaja fan vad jag babblar är speedad på kaffe och med råsocker...giftet börjar gå ur men jag är långt ifrån helt cleean ännu...i am working on it...lunchfika på Gröndals Café...gulligaste personalen och riktigt trevligt om man tajmar soltimmarna genom fönstret och slipper ruschen full av lattemammor....

image615

hur mår ni? har ni haft en bra dag? och viktigast av allt! hjälp mig rodda en bra veganvänlig lördag eftermiddag mellan klockan 12-16 och sen ännu hellre bra alternativ på vad som händer resten av dagen...(om jag inte jobbar kväll då med minns inte i nuläget) jag som brukade vara ett levande upplevelsekalendarium har helt ramlat av vagnen och känner att jag är tre veckor off i min agenda. input please! vad har jag missat och vad får jag absolut inte missa!

gaaaaah ge mig sommarlov snart!

kram!

Kommentarer
Postat av: Sin

Vägen på bilden brukade ingå i min galna storpromenad från Alvik-Hornstull-Gröndal-Essingen o tillbaka till Alvik igen.
Mysigt att se dig i förr-förra lördagen iaf, ville bara säga det.

2008-04-10 @ 16:19:40
Postat av: mono

Veganvänligt - I know!
Fika på Hermans?
Fika på Söderveg - katarina bangata (bara veganska bakverk, sockrigt, men gott)
Glass kan köpas styckesvis på Gryningen (hälsokostaffär) Folkungagatan. Glass kan även köpas på GoodStore (Skånegatan).

2008-04-11 @ 12:06:29
Postat av: ronnie

åh tack för tips...då blir det söder som gäller alltså =9


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback