OM Bajs...

Sorry Hanna Fridén om jag copycattar dig lite här nu men jag blev lite inspirerad av din Tarmblogg och har länge funderat över det här med meningen med bajs. eller min personliga hållning till bajs. det finns nämligen en lång bajshistorisk epok i mitt liv.

Jag och Petra och Sara slavsommarjobbade en gång för många år sen ute på Barnens Ö på en gård som hette Sickla Ransh. Där styrdes vid med järnhand av en diktatoriks kycklingfettdrypande Haka vid namn Ann Frannson. 

Jag minns att jobbannonsen till Sickla Ransh löd ungefär såhär!

S.O.S...S.O.S  Sickla Ransh söker dig som vill tillbringa din sommar ute på idylliska Barnens Ö Drömjobbet för dig som tycker om djur i natur och vill vara med och driva en stor verksamhet med minizoo, islandshästturridning, barnkolloridläger, våffelcafé och stor Saloon med squaredans, eventverksamhet, fångarna på fortet happenings och mycket mer.

låter väl cool? eller? var det bara vi tre som var dumma i huvet?

för sommaren 2001 skulle komma att handla om så mycket annat än ridläger, kollo och squaredans

sommaren 2001 spenderade jag och Petra och Sara med att....


mocka bajs med en skottkärra av bly...de i aluminium var för dyra
plocka gräs med händerna till djuren...det var billigare än att köpa hö,
bygga sommarhagar med bara händerna...verktyg var för dyrt
måla om hela ranshen med billig ful gul färg
mata getter
jaga förrymda vattensklöldpaddor
jaga förrymda minishetllandsponnysar (de handbyggda staketen höll inte så bra och gräset på närliggande cepekollos gräsmatta var grönare än i hästhagarna så de ringde från camp retard kl tre varje natt och sa att hästarna skrämde de sommarcampande utvecklingsstörda barnen)
sen steka  vi sjukliga mängder våfflor till hungriga turister
och vi åt sjukliga mängder våfflor och enbart våfflor (våffelpulver är billigt och i princip det enda vi fick att äta förutom när en militärmissil av misstag hamnade i hästhagen och svenska staten kompenserade med 250 kilo morötter till djuren...vi stal hungrigt djurens morötter eftersom vi efter en månads våffelkost var nära att drabbas av skörbjugg)

på nätterna sov vi tillsammans med bajsande kattungar i en gillestuga utan värme vatten och el och på kvällarna duschade vi i Ann Franssons iskalla dush (ni börjar hajja konceptet va...varmvatten på sommaren var för onödigt och dyrt...)

sen krattade vi bajs i hagarna

på Sickla Ransh fanns det många olika sorters bajs

förutom människobajset i torrdasset så fanns det
getbajs
hästbajs
grisbajs
påfågelbajs
kaninbajs
åsnebajs
kattbajs
hundbajs
hönsbajs
vattensköldpaddsbajs

och värst av allt ankbajs

det stinker

när vi stod där i minizoot med våra krattor och krattade alla de här olika sorters bajsen så sa vi ofta till varandra åååhh titta bra bajs eller åhh neeeej dåligt bajs

bra bajs hade bra konsistens och var lätt att kratta upp. typ hästbajs...dåligt bajs var oftast åsnebajset...det var löst och stinkande och liknade mer komockor och var framförallt väldigt svårkrattat. dessutom bajsade åsnorna nästan alltid på ställen som var helt omöjliga att kratta typ nässelbuskarna eller sprutbajsade rakt ut över hela hönsnätet.

ankbajset har jag redan nämnt och drt krattade man inte...det slevade man upp med plasthandskeförsedda händer ur den lilla ankboden...stor kräkvarning på den arbetssysslan

getbajset var ett tiotimmarsprojekt och gick ut på att tömma en getbod på 20 KUBIKmeter bajsbädd...getterna hade stått en hel vinter och bajsat och ätit och bajsat och ätit och bajsat och ja ni hajjar utan att någon nåognsin tagit ut bajset...förklaringen var att det isolerade getboden och höll getterna varma...NO SHIT...med så mycket skit som ligger ångar...

som sagt

det finns bra bajs och dåligt bajs

och många gånger när jag bajsar så tänker jag på sickla ransh...mmm det där hade varit ett bra bajs tänker jag när jag har ätit ordentligt med fibrer och magen funkar som den ska och uhhhh det där hade varit ett riktigt svårkrattat bajs tänker jag när jag sitter och sprutskiter ut wasabi och jalapenos på bakfyllan

så nu vet ni

det var mina tankar om bajs

en bubblare

Ann Fransson blåste mig på min lön. Efter tre månaders troget bajskrattande orkadejag inte mer och åkte hem.

"jag sätter in pengarna på ditt konto imorgon när jag går på banken"!

IN MY ASS

Ann Fransson är fortfarande skyldig mig 2800 kronor för en månads bajsjobb. Är det någon som vet vem hon är och var hon finns? Hon har ett skitstort huvud, äter kyckling så det sprutar kycklingsaft över hela ansiktet och blir flottigt på hakan. Hon brukar skryta om att hon har varit med om att starta Green Peace och jag tror att hon kan ha en förrymd son som inte vill kännas vid henne mer...

Om någon vet något om denna männsika eller känner en torped som skulle vilja utföra ett lightjobb och driva in mina 2800 kronor vore jag väldigt tacksam

kontakta mig i så fall gärna på telefonnummer 0045 60334358

mvh annika alias ronnie



hmmm tror ni Ann Fransson finns på facebook....

Kommentarer
Postat av: anna

jag nå precis o med båda händerna..under knäet..och vristen..men inte nån annanstans på benet..
men jag gruffar i mig både det ena o det andra idag trots syndigt frossande i dagarna två innan med..
usch..får ju genast dåligt samvete och borde bara låta bli..men kan inte..
ikväll är det bridget jones på tv3..den skulle vi kunnat ha tittat på tillsammans under en stor röd fleecefilt, med massor av hallonte och hallonchoklad och tända doftljus.
kram

Postat av: Petra

ÅÅÅå Annika, som jag skratta när jag läste denna!! Vilka minnen! ojojoj
kram

2007-09-09 @ 23:04:03
Postat av: ronnie

haha shit is the shit!

2007-09-10 @ 23:36:36
URL: http://www.wasabiliciouc.blogg.se
Postat av: Carin

Tro't eller ej, men jag har också jobbat hos Ann Fransson...Dock efter att hon blivit vräkt från Barnens Ö och startade upp verksamhet i Väddöviken. Och ja! Hon är även skyldig mig pengar...haha, vilka minnen! Sjukt bra skrivet av dig, sååå mycket som känns igen.

2008-07-29 @ 11:02:52
Postat av: Cissi

Jo tack, har oxå jobbat hoss Ann i Väddöviken...fick iaf mina pengar! Stackars djur säger jag bara, å jaga shettis å islänningar gjorde vi x antal gånger (när vi inte konkade på vatten eller laga hagar)! Tror hon bor i Vallentuna nu...

2009-05-17 @ 20:41:31
Postat av: Anonym

Jo jag vet var Ann Fransson håller till idag, hon driver ett stall nära skjutbanan i Österhaninge söder om Stockholm, tillsammans med en kvinna som heter Mari Ilemyr...

Svar: Hej bästa du! Shit vad glad och framförallt förvånad men mest av allt döglad jag blir för din kommentar!!!! 😀😀😀🏆😉👍 Tack! Det ska jag kolla upp 😉😉😉
RonnieRitter

2015-01-17 @ 17:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback