Vad 17 e det här?

Sitter och surfar på lite olika sökajobbaleternativ och snubblar in på följande sajt som kallar sig  Stressfritt 

Påminner inte den sajten lite om de annonser som florerade i tunnelbanan på åttiotalet...typ

"Skolklasser, tjäna sextusen kronor, sälj hundraförtio lättsålda salamikorvar"

Jag har alltid rynkat på näsan åt alla lättllurade jävlar som jobbat gratis åt storföretag och sprungit runt med julTIDNINGAR och gud vet jag LOTTER....brrr ryser viid blotta tanken....

ja ja men nu e det där Stressfritt företaget här iallafall och med ena öga blint och andra bakfullt så kan man fortfarande ganska snabbt läsa mellan raderna att det är mer än en sak som gör att det är nåt fuffens på gång.

Kolla själva eller läs här

Tjäna pengar

- Vi söker 30 personer i Stockholmsområdet

- Tjäna extra upp till 20000:- kr i månaden

- Fri utbildning och coachning


Ingen information om företaget, syfte och mål mer än att...jag citerar:
 
" Vi utför hälso- och kroppsanalyser till både privatpersoner och företag och expanderar nu i Stockholmsområdet. "

Dessutom så ska man fylla i ett frågeformulär med olika svarsalternativ i en tregradig skala som består av alternativen:

stämmer, stämmer delvis eller stämmer inte alls

jag skummar igenom mest på skoj, massa blaj om possitiv inställning och serviceinriktad, flexibilitet och arbetsmoral och bla bla ( de orden borde förresten vara bannlysta på alla former av anställningsintervjuer) men jag stannar iallfall upp lite extra  när jag läser dessa två  formuleringar

"Jag är beredd att investera både pengar, tid och hårt arbete"

och

Jag vill jobba åt mig själv och min familj och jag har en stark önskan att få det att fungera.

Alltså, hur skum kan man tillåta sig att bli egentligen??? För det första varför ska JAG investera pengar i något som ska föreställa ett arbete...tid och hårt slit e väl en sak men vad menar de med att jag ska va redo att investera pengar...och vad tusan har min familj med det hela att göra och vad är det för något jag ska önska mig till att få att fungera???

jag blir sjukt nyfiken på vad det hela handlar om och blufffaktorn känns ju rätt hög och lovande inte sant?

kan  man fejkanmäla sig på nåt sätt och avslöja hela organistaionen sen när man kommit underfund med på vilket sätt de kommer vilja bedra folk...för en bluffrima e de ju frågan om helt klart i mina ögon iallafall...eller en sekt.

Runar Sögaard säljer salamikorvar med vänner

Helt seriöst! Vad tror ni? Skulle ni nappat?

Kommentarer
Postat av: Zelda

Vill du ha experthjälp på att shoppa


hälsokost ? :)

Jag har varit i branchen i sen jag var fjorton. o förresten, så har du missat Goodstore på Skånegatan, kvarter från Gryningen, de har allt, och dessutom är allt ekologiskt och utan läskiga E-nummer...


Förresten, så "försvinner" människan av motsatt kön ur min lägenhet för en tid framöver. Välkommen till nyrenoverad tvåa på Mariatorget, allt veganskt och ekologiskt kommer in. ;)


0704066866

Ta hand om dig, glöm inte det.

Postat av: Lina

Du som har journalistutbildning kanske kan få nån tidning att nappa på att du provar det på deras bekostnad och sen kan du göra ett fint avslöjande reportage om det! =)

2007-10-10 @ 15:07:12
Postat av: Fia

När jag läste det här inlägget kom jag att tänka på det här:
http://ravennasblogg.blogspot.com/2007/06/rkade-ut-fr-kirby-under-annat-namn.html

Låter nästan lite liknande.

2007-10-10 @ 15:30:38
Postat av: ronnie

zelda: okej consider it a date!

2007-10-10 @ 15:52:32
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: ronnie

Lina! ja helt klart men fan va läskigt...tänk om de har egna torpeder och grejer också
Fia: läste blogginlägget och ja helt klart säkert smamma stuk...hur fan klarar de att lura folk liksom e alla så dumma att de går på det?

2007-10-10 @ 15:59:03
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Lina

Om de har torpeder så kommer jag och är din biffiga bodyguard och lovar att kicka deras ynkliga asses om de kommer nära!! Ok? =)

2007-10-10 @ 19:56:13
Postat av: ronnie

Lina! det känns som om oavsett what så kunde jag ha nytta av dig i min vardag iallafall ;)

biffiga bodyguardbrudar is my favourite

2007-10-10 @ 22:03:14
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Lina

Anytime baby, anytime!! =)

2007-10-12 @ 00:34:56
Postat av: Joachimsabrina

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2008-08-27 @ 13:31:55
URL: http://joachimsabrina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback