men dahhh era små snorvalpar till copenhagenarmykids

här lämnar man stan i inte ens en vecka och så går kidsen bersärk och amok på gamla goda nörrebro...

nu är det kaos på gatorna igen i
Köpenhamn hell yeay!!

nej men ärligt talat.

jag vet inte omjag ska skrika buh eller bäh

danskjävlar i all ära men de slåss iallfall, "upp till kamp vi vill höra sadelknarr och tramp"

min poäng är noll

min poäng är att det är väldigt uppenbart att jag är i stockholm sverige och inte på kontinenten längre. svearike där man får försvara sin rätt att röka folk upp i huvet på krogen, svea rike där vi åker kollektivt till jobbet med tunnelbanan och kan shoppa både kläder och mat alla söndagar i veckan, svearike där det inte finns dygnsöppna spritkiosker med amaretto till ronnie, svearike för kung och fosterland, sveafuckingjävla kungarike där min mamma tycker att det är lite väl att dela en flaska vin på tre personer om dotter får det största glaset. då e hon alkoholist

jag kanske är alkoholist, vet vet. men jag blir fan inte mindre alkoholiserad, mindre  anorektisk eller aoutmatiskt en friksare och gladare tjej av att storebror ser mig hela tiden och talar om för mig enligt vilka rättningslinjer jag bör leva mitt liv för att va rätt och passa in.

det är inte min mammas fel

jag vet inte om det är svenssons fel eller var det gick glaet och vad hon har fått om bakfoten men jag vet att jag blir sjukt jävla upprörd och ledsen över att hela tiden känna mig fel och inte passa in om jag inte heter birgitta svennsson jobbar på bank, stavar rätt i min blogg och dricker pommac till min strömming på lördagkvällen.

jag heter ronnie roadkill

jag är 25 år

jag har levt tre gånger minst. jag älskar mig själv, mitt liv och alla de vändningar det tagit, till och med de ner i skiten smutsen och alla köpenhamns moskvas och montreals smutsigaste containers i jakt på föda i form av halvrutten mango och gammal utslängda chokladpåskkaniner

jag skäms inte för vem jag är, men jag kan inte slåss medvetet hela tiden för rätt att vara unik, stark cool och individuell. inte hemma hos min mama iallfall. hon är fan skyldig mig att älska mig säga att jag är fin duktig söt och rar och duger som jag är. oavsett om jag är smal tjcok, ful eller alkoholiserad och försärjer mig på gatan. hon ska inte se det. inte en lördagkväll när vi ska mysa framför teven. då ska hon se sin lilla underbara fantastiska kloka älskade dotter som i hennes ögon gör allt rätt.

för hon ska fan veta att även om jag ser ut som sjutton svåra år äldre än vad jag är idag så försöker jag fan att leva upp till alla hennes förväntningar och krav. jag är bara männsika i slutändan trots allt.

gudarna ska veta, fuck vad jag försöker!

min poäng är inte att danmark är bättre än sverige...det bara började så...men någonstans e jag ledsen för att min mamma som inte ens är svensk har hittat på egna regler för vad som är kotym rätt eller fel och följer dem bara för att....inte för att hon tänkt efter och själv står för dem...hon gör det bara för att

bara för att

bara för att hon själv vill vara duktig och fin och älskad av alla

mamma jag älskar dig

du ska veta attlika mycket osm jag försöker göra allt rätt så älskar jag dig

jag älskar min mamma


Kommentarer
Postat av: Sofia

Det där känner jag igen. Jag blev inte heller som min mamma hade tänkt sig och det fick jag höra i många år. Många år av beska kommentarer och fula utspel liknande det din mamma gjorde med vinet. :(
Fast någonstans nådde alla mina protester igenom. Numera gillar hon mig lite mer och klagar mest på att jag inte äter ordentligt och att jag envisas med att vara svarthårig.
Jag tror att det är någon märklig, missvisad välvilja bara. Men visst fan gör det ont!

Postat av: ronnie

jag försöker konfrontera henne oftast men när det händer så blir jag bara så desperat ledsen och arg att jag måste fly med detsamma och gå ut och gå eller nåt för att slippa hela situationenocch sen är det liksom försent...

2007-10-07 @ 17:58:00
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback