köp sälj?! Ericssonakten panikrasar! Bit ihop svälj?

piss skit och sperma...där gick ju  ju ett par solsemestrar upp i rök

här sitter man och gläder sig åt nyheten att sista ansökningsdagen för Högskolan och Univeristet är flyttad till den 18 oktober på grund av att
studera.nu legat nere eller kört på typ halvfart eller baklänges senaste dygnen på grund av högtryck från pluggsugna studenter och så mitt i alltiihop händer det  HÄR>>>

ERIKSSONAKTIEN RASAR

med 24 %
på en gång dessutom på grund av att vinsten inte var lika bra som man räknat med...ägg och kaviarmackan med apelsinjuice och kaffe till måste smakat extra beskt i munnen på många svenskar vid frukostbordet i morse. jag bryr mig sådär. känns ju ändå lite som monopolpengar...

jag tänker frammåt...ska man köpa ericsonaktier nu för sina ihopsparade danska knegarpengar...eller är det smartare och inte lika risky med en trisslott?

någon som har koll på börsen som vill dela med sig av sina kunskaper...jag har redan massa ericssonaktier...på ett fint papper i en pärm hemma hos min mamma...

långsiktigt sparande kallar hon den pärmen för...jag har ingen kolla på vad hon har för bra och dåliga papper i den pärmen...om hon sliter sitt hår nu eller inte...hallå vi tillhör liksom generationen som gick på teliaaktienbluffen...förlorade massa pengar på det och sen kompenserade med att köpa skitbilliga ericssonaktier efter sista börskraschen för massa år sen...

är det här nästa level i aktiedataspelets IRL-värld...vem e bossen och vilken gubbe ska man välja...är det strategispel eller fantasy?

någon som vet hur man warpar till nästa level utan allt för mkt ansträngning...kom igen nu ge mig lite börtips för fan...

har ni aktier? är ni ledsna nu eller känns det lite skitsamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback