Könskriget på Stureplan

Ebba-von-Sydow-historien har fått extrem massmedial uppmärksamhet inte bara i Stockholm och på webben, nu gör DN en fantastiskt läsvärd artikel och intervju med den forna Stureplansdrottningne herself Ebba von Sydow och jag läser och förundras.

Jag vet inte om jag ska skämmas, skratta eller gråta...

Läs den själva
HÄR>>

Varför älskar vi att hata? är vi så missunsamt otacksmma över andra människors framgång att vi gläds när det går dåligt för dem som kämpat sig upp och blivit till gräddan av moset i en värld där vi inte skulle våga sätta vår fot.

jag har fan ingen åsikt om det här. Den som ger sig in i leken får väl leken tåla liksom...är det inte så med allt? Oavsett om man är Stureplansdrottning med livsprioritet rätt väska eller fotomodell med livsprioritet rätt vikt eller sopgubbe med livsprioritet jag vill fan inte ha de där nattskiften på lördagar...

Ja, jag är avundsjuk på Ebba för att hon har nått så långt som hon har. Hon är chefsredaktör för en tidning alla har läst. Alla vet fan vem hon är och hon har skitmycket pengar som hon kan spendera på massa shopping och så känner hon jättemycket människor...det verkar kul! Grattis Ebba!

Det skulle jag också vilja ha och det an jag också få om jag lägger manken till, enda skillnaden mellan oss två är väl att hon redan är där och jag jobbar mig uppåt. Så visst kan jag bli lite småtjurigt avis ibland och glädjas lite åt att hon kanske gör bort sig lite en kväll eller gör ett dumt uttalande. Men samtidigt så är hon ju för sjutton en medsyster, en av oss liksom. En tjej som ville nå toppen, jobbade röven av sig för att komma dit och gjorde det. Nu har karusellen snurrat på lite för fort, det är för mycket olja i hjulen och Ebba har ramlat av och gjort sig illa och fått skrubsår på knät. Jag vill ge henne ett bamseplåster, för nu är hon liten igen.

Där hon sitter nu ser hon plötsligt med helt andra ögon det som vi ser. Den skräckförtjusnings blandade världen som Stureplan är. 

Pengar är makt
Penis är makt
Ditt nätverk är makt

Antingen så har du allt, någon av delarna eller så ser du till att va jävligt bra kompis med någon som har det. Det vet alla. Och ja Ebba, det gör ont att ramla av karusellen och det svider säkert skitmycket på knät nu och ännu mer för att ingen vill komma och blåsa. men någonstans så visste du redan när du hoppade på hur det var och framförallt hur det skulle kunna utveckla sig. Men så länge allt gick bra så fanns inte världen utanför och ingenting annat spelade väl egenltilgen någon roll.

Det är lätt att vara efterklok.

men hej...

Ingen jävel, dum eller clever, blond eller fejk...lyckad eller misslyckad förtjänar att behöva axla den masshets och det bitterhat som rasat mot Ebba. Det är skrämmande och det är fruktansvärt synd om henne just nu. Hon förtjänar inte den hatterrorn oh det gör ingen annan heller. Det är fan inte okej att behöva bobarderas med massa wannbe bittra golddiggers bitterhet och hat. det är lågt, mycket lågt och jag har som sagt egentligen fortfarande ingen åsikt om det.

För det är ett spel och jag är fortfarande rätt säker på att Ebba kände till reglerna innan hon gav sig in i det. i ryssk roulett satsar man sitt liv, på Stureplan satsar man sitt namn och sin värdighet...

Kommentarer
Postat av: Mindofmeadows

Very interesting & professional site. You done great work.

2008-02-09 @ 16:25:29
Postat av: Odinana

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback