Klamydia i ögat

Här kommer en riktigt bra anekdot...

hannah friden har fått ögoninflamation och i kommentarsfältet dyker en gammal klassiker upp. en läsare vill göra sig lustig och kommenterar:

"jag har en kompis som har en kompis som fick klamydia i ögat"

en skröna som inte är en skröna för visst kan man få klamydia i ögat men det roliga är att i Danmark och Köpenhamn har danskarna ingen koll...så där kan man fortfarande lura i folk lite vad som helst att de fått klamydia huvet eller i örat eller vad man vill

iallafall de dummaste av dem...

MIN EXTRÄNARE  till exempel...

han hade en finne på kinden

"oj shit har du fått klamydia i huvet ?"

sa jag till honom spontant en dag i träningshallen

"va, näää, det kan man väl inte få heller?"

säger han men börjar kolla sig nervöst omkring, greppa efter skjortkragen och flacka med blicken och se allmänt besvärad ut

"jorå, det kan man visste, visste du inte det eller...åh pucko, du borde kolla upp det...man kan bli steril också och grejer"

säger jag, knycker på nacken och går därifrån utan att invänta svar eller vidare kommentar

---

dagen därpå hugger herr Flor mig i örat och släpar mig till sidan och väser mellan tänderna att man för helvete inte alls kan få klamydia i huvet det har minnsan hans husläkare intygat och att jag ska ge fan i att sätta fler griller i huvet på honom...

jag säger bara

så går det när man sätter på sina små handståendeelever herr Flor...så går det...

danskjävlar

Kommentarer
Postat av: Felicia

haha min kompis hade faktiskt klamydia i ögat :/

Postat av: ronnie

felicia: nu skojar du...shit pommes helt ärligt...nu får du allt förklara dig flicka lilla, säker på att det inte var typ..snigelspår i ögat...

2007-10-09 @ 20:49:48
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Lisa

Helt ärligt, så kan klamyida faktiskt smitta via ögonhinnan! Fråga vilken läkare som helst!

2007-10-10 @ 19:33:28
Postat av: Åsa

Seriöst Ronnie!! Det vet du väl att man kan få klamydia i ögonen? :) http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3592

2007-10-11 @ 00:42:28
URL: http://vilketdravel.blogspot.com
Postat av: ronnie

Åsa Lisa och Felicia: ja i ögat kan man få klamydia enligt nätdoktorn, även om det nu är extremt sällsynt hoppas jag...men än så länge så kan man iallafall inte få klamydia i form av en böldliknande finne i ansiktet...men det trodde iallfall herr Flor att han hade...i ett dygn åtminstone

2007-10-11 @ 01:14:58
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se
Postat av: Johnada

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2009-03-11 @ 09:20:01
URL: http://johnada.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback