en Dansk en Bloggare och en Bellman

jag har överlevt halva söndagen...jag befinner mig i Brommsten tror jag det heter, hos Ulf! mammas Ulf alltså...inte trenchcoaten...

här händer inte så mycket, mamma och Ulf sätter upp tavlor och föröker koppla in DVDn...otroligt att så enkla saker kan kräva en hel söndagseftermiddag med paus i prestationen och kaviarmackor, och fika med kaffe utan mjölk. Ulf är nämligen inte här så ofta...Ulf´s kylskåp är min mardröm, men det gör inget för det är lite charmigt med hem där det enda som finns i skafferiet är wasa sport och pepparkakor och kaffe, eller en kyl som enbart innehåller ägg och Kalles....mamma var förberedd, hamster som hon är och hade med sig lite bönor iallfall...

hmm pepparkakor i ett skafferi som inte är inbott...de äralltså inte från förra julen för Ulf är nyinflyttad så antingen har han en grej med pepparkakor eller så är de medpackade i flytten...

den och Randy Rivers tre toaborstar på Toaletten måste få bli veckans bubblare till "konstiga grejer i folks hem" kategorin... vad fan gör tjejen med tre toaborstar? Randy River whats  the deal with the toaletborstar liksom...

Gårdagens bästa helt apropå ingenting var iallfall när jag sitter med min skumpa och börjar bli lite sådär antisocial och det blippar till i telefonen...inget vanligt blipp utan ett HAPPY BLIPP! alltså bildmeddelande blipp...


om jag hade en kabel till min telefon så skulle det ligga en bild här på Ruby Rednecks BOOBIES på Circusqueen Angies huvud...


men det har jag inte så just imagine istället....


typ här skulle den ligga...'


skitsnygga brön, ihopklämda mellan händerna och vackert placerade på Angies huvud...skitsnygg bild, skitsnygga brudar, skitglada och under bilden står det

"vi miss you"

fint va...jag blev glad iallfall...sen var festen typ hundra gånger roligare för jag kom ihåg att jag lever...

well min söndag blev inte helt vidrig iallfall och nästa vecka är det höstlov...ska vi leka då?

jag vill gå på museum, inspiererad av Betty som var björnbuse igår...'

jag vill gå på Museum och kolla in
Bellman och dekadens på Stockholms stadsmuseéum...who is coming with me?

Allt om Stockholm skriver

"En utställning om snusk, lyx och vardag . 1700-talets Stockholmare var minst lika benägna att dela med sig av sina tankar, tidens skvaller och amorösa äventyr som dagens bloggare. "

Känns som om det skulle kunna va nåt right?


Jag vill gärna om trehundra år bli ihågkommen som en snuskig dekadent bloggare från millenieskiftet...hmmm

Ronnie Roadkill Sveriges största nationalskald efter carl Michael Bellman, en millenieskiftets bloggerska.

jag tror liksom vi har en del gemensamt jag och Bellman...hör bara på det här...

"Hans texter är mångbottnade; myt och realism går in i vartannat, satir och allvar, festglädje och dödsångest. Där samtidens författare hellre sökte sig till högre sfärer i samhället beskriver Bellman utan försköning även de mindre vackra sidorna av Stockholms sociala verklighet. Men han är samtidigt en lyriker av oöverträffad rang, med ett språk som utgör det vackraste svensk litteratur kan erbjuda. "

(text från http://www.bellman.net/skalden.html)

BELLMAN IS THE SHIT, HE´S MAH NEW HOMEBRO!

så ja, jag vill gå på utställning...inte idag men from tomorow... först bellman och dekadens och sen massa goda drinkar på Vampire Lounge kanske...kan man bygga en bättre combococktail av en höslovsmåndag? shaken not stirred i ett lowballglas med massa krossad is...

vi ses på Stads hörrni!

image512


Kommentarer
Postat av: Anonym

museum låter mycket bra!

Postat av: Ruby

Du vet att vi måste dela lika på vinsten av eventuellt
publicerade av boobshots - säg inget till Angie bara!

2007-10-28 @ 19:44:14
Postat av: ronnie

senap: dåså...har vi en dejt eller?
ruby: åh ja, okej lalala jag säger inget *visslar*

2007-10-28 @ 20:21:00
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Soya

Tack för kommentaren i min blogg :)
Ska kika in dig nu med.

2007-10-28 @ 21:23:13
URL: http://abstinence.blogg.se
Postat av: Sin

Köpte du jeansen???!!!

2007-10-29 @ 12:53:04
Postat av: Mad's

Tufft, bellman måste man ju kolla in!

Hah, var lite lat och skummade nerifrån innan jag läste allt, vid "...först bellman och dekadens och sen..." kopplade Mads' hjärna lite snett och tänkte, "Jasså, sysslar hon med sånt också?"
( http://www.dekadance.se/ )

Ganska glad att jag hade fel där, jag är för feg för seriös deka själv :[

2007-10-29 @ 18:52:44
Postat av: ronnie

Mad´s: lets do it! de blir du jag och bellman

2007-10-30 @ 01:38:12
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Lauritscarmen

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2010-01-06 @ 10:56:55
URL: http://lauritscarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback