8 saker jag bangar...

Listan har glidit runt i bloggvärlden dryga veckan nu och jag har fortfarande inte hoppat på den...

Inte för att jag försöker va tuff och dissa den föra att jag är emot töntiga listor utan för att jag tog mig  an den, började skriva och kom precis ingenstans...

Temat var från början "8 saker jag inte skulle ge en andra chans" och jag kunde fan inte komma på fler än en endaste ena...

så jag la ner...känns meningslöst att skriva ett inlägg om att jag ger allt en andra chans liksom...får inte det mig att framstå som lite karaktärssvag, är jag ointelligent som inte kan referera till 8 händelser, personer eller saker i mitt liv som jag helst inte skulle vilja göra om...eller har jag förlorat min förmåga att sura och va bitter?

jag vet inte vad det är för fel på mig eller vad min kära gamla psykoterapeut skulle ha att säga om den saken... men jag tror fan att jag skulle ge allt och alla utom uppenbart korkade männsikor som brännt sina broar en gång en andra chans...alltså...med utbenad meningsbyggnad....det jag försöker säga är...

alla får en chans, allt och alla, jag är inte rädd för något och lever fortfarande enligt mottot att jag vill prova allt en gång...jag är så äckelvidrigt nyfiken att det är skadligt för mig själv men nej, jag är inte rädd och ja, jag tror på att jag kan flyga så take me there.

men

MEN

VÄLDIGT VIKTIGT MEN

har du fått din första chans och brännt den genom att va påstridig, framfusigt klumpig, otaktisk, falsk eller bara korkad och osympatisk så finns du inte mer för mig.

jag tror inte på en gång är ingen gång två gånger är en vana...en gång dum i huvet är en gång för mycket! när jag vänder så tvärvänder jag och då är du körd..för alltid...

så tänk på det....jag älskar verkligen alla mina vänner till deras eller mina dödagar forever...de har inget att oroa sig för....men fan vad jag hatar idioter...otaktiska framfusiga klumpedunspuckon som tror att de har rätt till en plats i andras dyrbara liv trots än att de uppför och beter sig svinigt. och jag lovar att ni allihopa om ni tänker efter har minst en sån blodsugande parasit på er axel som envist hängt sig kvar genom åren och som ni kanske inte riktigt pallat göra er av med.

härmed följer en uppmaning.

ALLA FANTASTISKA FINA MÄNNISKOR DÄR UTE NI VET VILKA NI ÄR! GÖR ER AV MED ERA VIDRIGA ÄCKLIGA BLODSUGANDE FEJKPOLARE...

det känns bättre än att rensa garderoben på gamla adidasbyxor och basketkepsar från 95...jag lovar...släng ut dem...allihopa eller lämna dem i fula kartonger utanför myrorna pch låt dem skämmas för att de blev till...

det är tex inte okej att säga ja till kompisar som gång på gång ¨får er att må dåligt, känna er mindre värda, eller lämnar er med en känsla i maggropen som inte är okej...ta bort dem, control alt delete illa kvickt, come on you can do it! do it and tell me about it!


well



det blev inte 8 saker....men om ni har en eller två fast helst åtta korta snabba så vill jag gärna veta ;) kanske kan jag komma på en egen 8 lista senare om jag får snyltåka lite på er inspiration....


Kommentarer
Postat av: Mad's

Snylta inspiration, huh? VARSÅGOD!

Detta ska mad's INTE göra igen!

1. Förälska mig i sadomasochistiska pojkar.

2. Överträna kombinerat med svält (det var ingen pik även om det verkar så, jag vet hur jobbigt mat-ångest är)

3. Fylla ner mig så mycket att jag hamnar på Arvika
Fesivalens sjukstuga

4. Vara trevlig mot släktingar/vänner som inte förtjänar det ( jag stal den, jag vet)

5. Be om ursäkt för migsjälv

6. Lyssna på mamma i fråga om "vettiga" studier

7. Glömma bort mina konstnärsdrömmar

8. -CENSUR-, sex-relaterad grej du inte vill veta ändå :P

Var ju svårare än jag trodde...

2007-10-23 @ 21:25:56
Postat av: Anonym

Mad´s: ahh du och dina små fulingar...man blir ju så himla nyfiken...jag får fylla dig meed rödvin och klämma ur dig alla dina små hemligheter en dag haha

2007-10-23 @ 21:47:48
Postat av: Lina

Jag har inga 8, är för trött för att kunna tänka så mycket just nu. Men däremot så fick din text mig att tänka på ett uttryck osm jag gillar:
"Gör saker av lust och inte av skuld"
Sen är jag bara så nyfiken; hur det gick med den där coola jobbansökan som du skrev till arga killen med visitkortet, skickade du den eller vad hände??

2007-10-24 @ 00:22:52
Postat av: ronnie

Lina: nej jag skickade den inte av rädsla för att faktiskt få jobbet...jag vill gärna jobba i bar sure men just nu så skulle det ta för mkt fokus från allt annat jag vill göra på iktigt...skriva tex ;) så jag hinnerinte med ett barjobb egentligen =P

Postat av: Lina

Skriv baby, skriv!! Det är du så jävla bäst på!!

2007-10-24 @ 10:11:48
Postat av: Mad's

Fylla mig med rödvin ey? Ja vaffan, jag måste joina nån av dina partykvällar nån gång X)

2007-10-25 @ 20:33:42
Postat av: Edvardelizabeth

Very resourceful, thank you dave

2009-07-01 @ 11:43:51
URL: http://edvardelizabeth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback