Sjuka Ideal och Tonårsmodeller

13-åriga Maddison Gabriel från Australien är den nya supermodellen enligt Aftonbladet och det väcker ju debatt....stackars barn tänker de flesta...inte ska hon väl behöva kämpa i en så hård bransch på så unga taniga gasellben lyder debatten...

Men det är ju för fasiken inte det som är intressant att snacka om!!!

Jag håller med Annika Marklund och säger: Jag ger blanka katten i om det är synd om Maddison eller inte...hon får väl ansvara för sitt eget liv och vad hon gör med det som alla andra. Det som borde debatteras är ju snarare vad för ideal det sänder ut till resten av världen. Plötsligt gör 13 åringar modevisningar för kläder som ska va menade för vuxna....

Så vad säger vi egentligen om Unga modeller???

a de e ju svårt att få till ett sunt tänkande kring sin egen kropp och idealet om man ska försöka anpassa sig efter hur en 13 åring ser ut... minns en kommentar jag läste i en blogg om en tjej som försökte bli frisk från anorexi och fick panik av att gå på stan och jämföra sig med alla andra och pekade ut för sin mamma att hur 17 skulle hon orka bli frisk när hela stan kryllade av anorektiker..

." men herregud svarade mamman då, då du pekar ut är ju barn...du kan
ju inte jämföra dig med 12 åringar"..
..

det låter så självklart logiskt ologiskt när en mamma säger det men i det här fallet får vi ju svart på vitt att jooo...det är just precis så det är. Vuxna kvinnor ska jämföra sig med 13 åringa barn.

Vad säger ni? Hur ska man se ut om man vill va snygg och när känner man sig som läckrast?

Utmärglad och radmager och platt som en pankaka eller kurvig och kvinnlig med välmarkerade höfter rumpa bröst och lår?

Jag hatar ju själv alla mina kvinnliga attribut och skulle gärna byta bort de mot en kropp som bestod av ingenting,. men man kan inte kompomissa med livet så jag betalar priset att se normal ut för att orka leva...

Men som sagt ärligt talat vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Jag tycker inte om att det alltid är det kruviga som ska vara så som en kvinna ska vara, då även kvinnor kan vara platta varelser.

Postat av: ronnie

väl rutet!!! du har helt rätt men det är ju oftast normen som gör debatten...och normen är...folk är i allmänhet fetare än idealet och då känner de sig fula... jag vet inte hur mkt jag bryr mig egentligen...jag vill va osynlig och plattast i världen och tycker skinny e snyggare än svulst för min egen del...jag klär inte i bröst...men det handlar ju om en känsla som kommer innifrån. men jag tror de e såvrt att ändra på att kvinnliga attribut e bröst rumpa och lår lika mycket som manekängattribut är galge klädhängare och skellet...

2007-11-16 @ 20:51:07
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: jkasdhjg

Äter man "i grunden sunt", dvs varierad kost typ fem gånger om dagen, men tillåter sig en fika eller godis ibland, sover och rör på sig så har alla sin "standard" kropp. Man ser ut såsom man är byggd då man mår bra och LEVER. Kroppsbyggnad med benstomme, muskelmassa och fettprocent skiljer sig sjukt mycket och för mig kan två totalt olika kroppar vara precis lika vackra, i mina ögon! Man ser till exempel om någon är naturligt smal eller nerbantad. När man inte tänker alltför mycket, mer än på sin grundläggande hälsa, utan istället lever ut (skrattar, gråter, stressar osv och GÖR DET MAN SJÄLV VÄRDESÄTTER!) så syns det utåt att man har en god självkänsla, man utstrålar det och fokus från kroppen kan förflyttas till hur personen är eller blir mindre betydelsefull utseendemässigt! Det är ett sjukt kroppsideal som råder, men inser man bara det var och en för sig så kan man faktsikt låta männiksor fokusera på den specifike modellen och just dennes välmående* Jävlar vad moraltant jag låter, men det är hur jag numera ser på det.

2007-11-19 @ 12:02:01
Postat av: therese

man är ju sjuk om man är en vuxen kvinna och vill se ut som en 13åring. Kvinnor SKA ha kurvor, det är ju det som utmärker oss från männen, det som gör oss intressanta för dem.

2007-12-03 @ 22:25:04
Postat av: Runaroda

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2009-10-15 @ 10:07:42
URL: http://runaroda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback