Konstnärer med skinn på näsan...

Vi bangade trista Kulturhuset (känns för kommersiellt och pretto till och med en lördag) och begav oss istället ut till cyberpunkkvarteren i Industrihamnen i Liljeholmen. Gamla Färgfabriken Alrcro har ju delvis gjorts om till Konsthall och jag var sugen på att kolla in Gavin Watsons fotoutställning om Skinnheadkulturen och Linn som är cool och always up for something spontaneous var inte sen att haka på.

Storsmilande Skinnheads i åldrarna 5 till 50, halvnaknabrudar, rå gatumiljö, mycket betong, kärlek och droger.

image519
foto Gavin Watson och bilden tagen från news.bbc.co.uk

Jag föll pladask, raklång slog pannan i golvet. Hammered with Art helt enkelt. Och när jag ligger där på marmorgolvet med en bula i skallen av kärlek till konsten kan jag inte sluta fundera över HUR GÖR DE! HUR Eller snarare Vad är det alla konstnärstyper gör för att utstråla den där coola snygga sexiga energin... Ni vet en rutmönstrad scarfs lite lagom avslappnat men ändå kaxigt slängd över axeln, de stressade vessellika dragen......alla konstnärer ser fan ut sådär....tärda av livet och som om de är skyldiga att bära den svarta världens förfall från sina vassa höga kindben...

Nog om det. Som ni förstår så ansåg jag personen Gavin Watson fantastisk och hans fotografier som vi faktiskt han smygkika på innan han presenterade sig själv och sitt jobb var nog dubbelt så hårda och besynnerliga som hans personage.

Bilderna som Gavin tagit ända sen 16 års ålder hittades av en gammal kamrat av en slump och har nu blivit till en bok, en film och konstutställning om Skinnheadkulturen.

Alla som någonsin facinerats av Oi, punk och skinnskallar tycker jag definitivt ska ta sig en sväng ner till the dodgy areas of Trekanten. Nästa helg hålls dessutom en guidad visning av Gavin själv och om inte för fotonas och utställningens skull, gå dit och få en glimt av coola Gavin och snacka bort en stund över en kokostopp eller en espresso i caféet. Gratis dessutom för alla fattiglappar. inte kokostopparna dessvärre men inträdet ;)


Kommentarer
Postat av: anna

åh jag vill med gå på bra utställning...

uppleva kultur...

med dig.

kram

Postat av: ronnie

jaaaa kom!

2007-11-11 @ 11:03:27
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback