Karlar med Stil och Obaren @ Sturehof

Vernissagen för boken "Karlar med Stil "var bra! Jag visste redan när jag läste eventinfon och inbjudan att det kändes rätt och cool och författarinnan till boken Camilla Thulin var ibåde stilig, välförd och imponerande... Föreställ er en svensk och nykter variant på Patsy från AbFab serierna så förstår ni vad för sorts lady vi snackar om ;)

image518

Jag däremot fick kritik av en gråhårig härre i dyra glasögon för min kassa gaffelföring vid buffébordet

"sicken gaffelföring lilla vän, den måste du ha övat länge på håhåhå"

"nej inte en endaste gång faktiskt men du får gärna visa mig hur man gör rätt då, kontrade jag men det tyckta han inte var det minsta lustigt...surskalle

Sen dog jag nästan vid blotta åsynen av Sisela Kyles skor och övervägde att göra en stalkerattack men ångrade mig när jag insåg att jag kände mig lite smått ograciös där jag stod med min bernsserviett och köttfyllda vårrulle somenda vapen.

så efter lite artigt småbubblande med författarinnan så flydde jag och Barberella fältet, lämnade de tjocka velourdraperande teatergardinerernas matsal och satte oss på tacky fridays och drack en gigantisk drink!

tja sen känner ni väl till fortsättningne härifrån va

jag vet inte vad det är som gör det...men varje gång jag är på Sturehof så kommer jag hem med byxfickorna fulla av märkliga visistkort...

visitkort och jack daniels drinkpinnar

jag lärde mig ett trick igår av en jack&cola-kille...always keep the drinkpinnar!!! stoppa ner de i väskan och räkna de sen dan efter så vet du hur mycket ångest du ska eller inte ska ha. jag fattade inte riktigt grejen och iochmed att jag blir drinkpinnekleptoman efter tre jack&ginger och drinkpinneuttdelare efter sex så blir det jobbig matematik att försöka kalkulera ihop hur många drinks jag konsumerat på en afton.

det var skoj iallfall

trots ångestmissären på Birgerl jarlsgatan kontra hummer och musslor på Sturehof

det mesta var nog Ella Barberellas förtjänst hon såg till att jag höll blodsockret högt och bombade mig med Jack&Ginger

note to self...kör varannan i Barb-babes sällskap...

Nu har jag satt på mig en gammal skjorta och kammat mig...Brorsan Damon ringde och erbjöd barjobb på Mosebacke ikväll och jag är ju inte den som är sen att tacka nej till lite cash nu när jag i princip lever på att sälja ut mina gamla kläder...



snart sticker jag!

kom förbi vetja!!!!

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, vadå får man inte lov att äta hur man vill? Gamla gråhåriga gubbs fattar inte ett jota..

Postat av: lisa

jag trodde drinkpinnar var till bakfylle-plockepinn?

2007-11-09 @ 02:16:17
URL: http://www.schmut.net
Postat av: ronnie

ja va fan...vad är gaffelföring? han vägrade ju visa! LÄR MIG!

2007-11-09 @ 08:27:43
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback